Bright Day 4: bigger, better, brighter

Techlifestyle-platform Bright organiseert op zaterdag 8 november de vierde editie van zijn halfjaarlijkse tech fest Bright Day. Cutting edge gadgets, state of the art design en inspirerende innovators. Je maakt ze mee op Bright Day: een dag vol vernieuwing voor nieuwsgierig Nederland. Met uiteraard de live Uitpakparty gadgetshow, productdemo’s, lanceringen, presentaties en pop-up stores: #SeeTryBuy. De thema’s voor dit najaar zijn mobile, wearables, smart home, robotica, health, drones, Dutch startups, Dutch design, automotive en whizkids.
Het evenement, uniek in de lage landen, ondergaat enkele vernieuwingen. De vierde editie is de eerste die Bright organiseert met de RTL Nieuwsgroep als exclusieve mediapartner. Bright Day verhuist daarnaast van locatie. Na in de afgelopen vijf jaar 25 goedbezochte Bright Nights en 3 grandioze Bright Days te hebben gehouden in Pakhuis de Zwijger, vindt de volgende Bright Day plaats op het Westergasfabriek-terrein in Amsterdam. De verhuizing past bij de nieuwe ambities die Bright wil realiseren: bigger, better & brighter. Op Bright Day worden 2000 bezoekers verwacht, twee keer zoveel als bij vorige edities.
“Dat de RTL Nieuwsgroep instapt als mediapartner is een geweldige boost voor Bright. Samen kunnen we Bright Day naar een hoger plan tillen”, aldus uitgever-hoofdredacteur Erwin van der Zande, die Bright sinds januari 2014 als zelfstandige ‘doorstartup’ aanstuurt. “De RTL Nieuwsgroep heeft een enorm bereik met onder andere RTLnieuws.nl, RTL Z op tv en de RTL Nieuws apps. Koppel dat aan Brights expertise en reputatie en gezamenlijk kunnen we bergen verzetten in het tech domein.”
“Wij merken bij onze gebruikers dat er steeds meer behoefte is aan nieuws over gadgets en tech”, stelt Joris van Lierop, uitgever RTL Nieuws. “Bijna dagelijks praat men wel over de nieuwste smartphone, of de mogelijkheden die wearables, zoals de Google Glass, ons bieden. Op Bright Day worden deze thema’s extra uitgelicht, en als mediapartner zorgen we ervoor dat onze gebruikers deze up-to-date informatie op een aantrekkelijke manier aangeboden krijgen, via uitzendingen op RTL Z en in onze apps.”
Bright Day wordt gehouden op het Westergasfabriek-terrein in Amsterdam op zaterdag 8 november van 11:00 tot 17:00 uur. Tickets kosten 25 euro (voor studenten 17,50). In september geldt het early bird tarief, goed voor 20% korting. Alle informatie is te vinden op de nieuwe site.
Over Bright
Bright is vol van vernieuwing en bericht sinds 2005 via diverse kanalen over personal technology en digital lifestyle. Via nieuwssite Bright.nl en apps voor iOS, Android, Windows Phone en Windows 8 worden een kwart miljoen Nederlanders bereikt. Het tweewekelijkse webmagazine Bright Ideas biedt daarnaast verdieping over vernieuwing. En in de Bright Store worden uitsluitend editor’s choice producten verkocht, waaronder accessoires gemaakt van het fijnste leer voor je favoriete gear.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.