Geplaatst door Budbee

Budbee haalt 40 miljoen euro op in nieuwe investeringsronde

Amsterdam, 23 mei 2022 – Het snelgroeiende logtechbedrijf Budbee, maakt vandaag bekend dat ze tijdens een nieuwe investeringsronde 40 miljoen euro heeft opgehaald bij een waardering van 700 miljoen euro (7,3 miljard SEK). De ronde, die slechts een maand geleden opende, was direct volgeboekt en richtte zich alleen op huidige investeerders. Bovenop de investering krijgt het bedrijf nu ook toegang tot meer bankleningen om verdere groei te financieren.

Budbee verwerkt bezorgingen aan huis en voor pakketkluizen bij grote e-commerce merken in vijf landen. Afgelopen jaar bereikte het bedrijf daarmee maar liefst 35 miljoen consumenten en 7 miljoen unieke gebruikers. De aankondiging van de nieuwe investeringsronde brengt het bedrijf naar een een volgende fase en is een extra bewijs voor het succesvolle business model gericht op duurzaamheid en technologie.

“Ik ben meer dan trots om deze deal vandaag aan te kondigen – niet alleen omdat we investeringen hebben binnengehaald tegen een goede waardering en lage verwatering in de huidige turbulente markt, maar ook dat we het blijvende vertrouwen krijgen van een traditionele bank die ons verhoogde kredietfaciliteiten geeft. We hebben nu ook een investeringsprogramma opgezet waarbij we Budbee-medewerkers uitnodigen om deel te nemen in onze groei, iets waar ik persoonlijk veel voor voel”, zegt Fredrik Hamilton, oprichter en CEO van Budbee.

Sinds de laatste investeringsronde, in december 2020, is de aandelenkoers van Budbee met 141% gestegen. Deze groei kan worden vergeleken met de ontwikkeling van de Stockholm stock Exchange van 6,8% in dezelfde periode.

Budbee is met haar Budbee Box snel uitgegroeid tot één van de grootste netwerken op het gebied van pakketkluizen in Europa. Het bedrijf heeft inmiddels 5.000 locaties aan zich verbonden in de markten waar Budbee actief is. In Nederland kondigde Budbee recent nog de samenwerking aan met Albert Heijn en bol.com. Samen lanceren de drie bedrijven het grootste netwerk pakketkluizen in Nederland. De bankleningen waartoe Budbee nu toegang krijgt, zullen voornamelijk gebruikt worden om investeringen in deze pakketkluizen te financieren.

Beeld: Budbee oprichter en CEO Fredrik Hamilton

NOOT VOOR DE REDACTIE. NIET VOOR PUBLICATIE.

Over Budbee
Budbee, opgericht in 2016, is een in Zweden gevestigd technologiebedrijf met de missie om online winkelen makkelijker te maken. Ondersteund door een zelflerend systeem en op maat gemaakt algoritmen, bereikt Budbee meer dan 35 miljoen mensen in Zweden, Finland, Denmark, België en Nederland – ofwel via het uitgebreide netwerk van pakketkluizen ofwel met thuisleveringen. Vanaf het begin heeft Budbee de behoeften van de consument voorop gesteld en tot nu toe zijn meer dan 10 miljoen unieke consumenten voorzien van dezelfde of volgende dag leveringen door middel van fietsen, elektrische voertuigen, en biobrandstoffen. Duizenden e-commerce bedrijven, waaronder ASOS, Zalando, Inditex en H&M maken gebruik van Budbee. Waardoor het bedrijf op weg is om het leidende Europese e-commerce platform te worden, altijd met de klant centraal.