Geplaatst door Budbee

Budbee lanceert fossielvrije bezorging in Nederland

Amsterdam, 27 januari 2021 – Budbee, het snelgroeiende logtechbedrijf uit Zweden, maakt sinds deze maand de fossielvrije bezorging van pakketten mogelijk in meer dan dertig steden in Nederland. De combinatie van cargo-fietsen, elektrische voertuigen, gebruik van groen gas én voertuigen gevuld met gerecyclede en plantaardige olie, zorgt voor een reductie van 90 procent van de CO2-uitstoot in deze steden. In alle andere gebieden in Nederland is Budbee CO2-neutraal door de compensatieprojecten die het bedrijf al faciliteert. Het doel van Budbee is om begin 2022 volledig fossielvrij te bezorgen in alle landen waar het bedrijf actief is.

Combinatie van service en duurzaamheid
De technologie waar Budbee op is gebouwd geeft de consument echt een kijkje in de keuken. Zo kan iemand zien met welk voertuig het pakketje wordt geleverd en kan nog tot 13.00 uur de levertijd worden aangepast. Hierdoor wordt ruim 97 procent van de pakketten van Budbee bij de eerste poging ook daadwerkelijk bezorgd en vindt er bijna geen onnodige uitstoot plaats door retourzendingen. Bovendien wordt door het gebruik van artificial intelligence om de optimale route te berekenen, de CO2-uitstoot zo laag mogelijk gehouden. Zoals klanten tegenwoordig al kunnen kiezen voor verschillende betaalmogelijkheden, gelooft Budbee erin dat online shoppers op den duur ook zelf kunnen aangeven welke bezorgdienst de bestelling levert. In de Scandinavische landen waar het bedrijf bezorgt is dit al het geval. Daarom staat het bieden van de beste klantervaring voor Budbee centraal.

Jørgen Höppener, General Manager Nederland bij Budbee: “Bijdragen aan klimaatverbetering door de logistieke sector groener te maken, is een integraal onderdeel van onze bedrijfscultuur. We streven er dan ook naar om duurzaamheid op te nemen in alles wat we doen, door continu te kijken naar het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor onze klanten, partners en de planeet. De introductie van fossielvrije bezorging en de bekendmaking van onze ambitie om 100 procent fossielvrij te zijn in 2022, is een eerste stap in de goede richting.”

Maar liefst 5 miljoen Nederlanders kunnen op een groene manier hun pakketten ontvangen. Door middel van slimme technologie kent Budbee de fossielvrije voertuigen toe aan de fossielvrije zones. Op dit moment rijdt Budbee in meer dan 30 grote steden met fossielvrije voertuigen, onder andere in Amsterdam, Breda, Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Rotterdam en Utrecht. De Nederlandse webwinkels die het mogelijk maken om voor een Budbee bezorging te kiezen, zijn Gymshark, Zalando, Asos, fonQ, MyJewellery en H&M.

Logtech – wat is het?
Budbee is een technologiebedrijf dat een hypermoderne logistieke dienst voor e-commerce exploiteert: logtech genaamd. Doordat Budbee van origine een technologiebedrijf is, onderscheidt het zich van alle andere bezorgdiensten op de markt. Het hoofdkantoor staat in Amsterdam, maar de sorteercentra staan al in negen steden, kriskras door het land. In slechts vier jaar tijd breidde het bedrijf zijn logistieke dienstverlening uit naar grote delen van Zweden, Denemarken en Finland. Doordat Nederland dichtbevolkt is en veel online bestellen is op dit moment de Nederlandse markt de snelst groeiende.

Over Budbee
Budbee is een technologiebedrijf dat een hypermoderne logistieke dienst heeft gecreëerd voor e-commerce. Het bedrijf heeft de combinatie van technologische innovatie toegepast om logistieke uitdagingen op te lossen – logtech. Sinds 2016 hebben we een revolutie teweeggebracht in thuisbezorging door onze klanten in staat te stellen te beslissen hoe en wanneer ze hun bestelling ontvangen. Budbee biedt innovatieve en flexibele bezorgdiensten aan meer dan 25 miljoen mensen in Denemarken, Finland, Zweden en Nederland. Het dynamische en snelgroeiende bedrijf is toegewijd aan het creëren van de beste online bezorgservice op de markt.