Geplaatst door Bullitt Group

Bullitt Group introduceert de Land Rover Explore – rugged outdoor-smartphone

Reading, 22 februari 2018 – Vooruitlopend op het Mobile World Congress in Barcelona hebben Land Rover en Bullitt Group de specificaties van de vorige maand aangekondigde Land Rover Explore onthuld, een outdoor-smartphone die speciaal ontworpen is om de zwaarste omstandigheden te kunnen doorstaan.

Het hart van de Land Rover Explore is een krachtige 4000mAh-batterij, die twee dagen normaal gebruik biedt, of een volle dag intensief gebruik met constant gebruik van GPS op het 5-inch HD beeldscherm. De batterijduur kan worden verdubbeld met het meegeleverde Adventure Pack. Deze beschikt over een extra 3600mAh-batterij, een GPS patch-antenne voor nauwkeuriger GPS-signaal en hoogwaardige topografische kaarten met Skyline augmented reality van ViewRanger.

Andere beschikbare hardware-packs bestaan uit een aanvullende grote 4370mAh-batterij en een universele fietshouder, beide ontworpen om hun gebruikers langer en verder op avontuur te laten gaan.

De Land Rover Explore is buitengewoon stevig en ontworpen om het outdoor-leven te doorstaan. De telefoon doorstaat valtests van 1,8 meter met de meegeleverde screenprotector, overleeft zout en zout water dankzij de IP68-rating en weerstaat blootstelling aan extreme temperaturen, thermische schokken, vocht en vibraties. Dankzij deze bescherming blijft de telefoon altijd werken en bereikbaar, ook als de gebruiker zware regenbuien, modderige trails en extreme kou moet doorstaan.

De telefoon is ontworpen in nauwe samenwerking met Land Rover: inspiratie voor het design komt onder andere van de grille en koplampen van de Land Rover Discovery en reflecteert zo de robuuste elegantie van het merk. Het is een duurzame smartphone die dankzij zijn stijlvolle design net zo op zijn plaats is op een kantoor als in de wildernis.
Het startscherm beschikt over een aanpasbaar Outdoor Dashboard, voor directe toegang tot weersinformatie, de sensordata van de telefoon en zelfgekozen informatie die relevant is voor elke specifieke activiteit. Daaraast is de Explore Hub een gecureerde app-portal met een catalogus van apps voor allerlei outdoor-activiteiten, alsmede de Land Rover InControl apps. Daarnaast beschikt de telefoon over handige functies als een SOS zaklamp en nachtmodus, waardoor de telefoon geschikt is voor iedereen met een passie voor outdoor.

Andere noemenswaardige functionaliteiten zijn het heldere 5-inch HD-scherm dat leesbaar blijft in direct zonlicht en een touchscreen dat ook bediend kan worden met handschoenen of natte vingers. De dual SIM-optie zorgt voor verbeterde mogelijkheden voor connectiviteit.

“We zijn opgetogen dat we samen met Bullitt Group hebben kunnen werken aan een smartphone die we allemaal zouden willen hebben”, zegt Joe Sinclair, Director of Branded Goods and Licensing bij Jaguar Land Rover. “De perfecte combinatie van design en functionaliteit belichaamt het Land Rover-dna en zorgt ervoor dat onze klanten zelfverzekerder, langduriger en verder de wijde wereld in kunnen.”

“Voortbordurend op onze toonaangevende positie in de markt voor ‘rugged’ telefoons zien we dat gebruikers in toenemende mate ontevreden zijn over normale smartphones”, zegt Peter Stephens, CEO van Bullitt Group, de wereldwijde licentiehouder voor de Land Rover Explore. “De fragiliteit en slechte batterij weerhoudt gebruikers ervan hun telefoon te gebruiken tijdens bepaalde activiteiten die voor hen belangrijk zijn. We hebben alles wat we weten in de Land Rover Explore gestopt om zo een smartphone te maken die uitermate geschikt is voor alle outdoor-activiteiten, en die er toch goed uitziet. We verheugen ons om te zie hoe en waar de Land Rover Explore onze klanten gaat brengen.”

De Land Rover Explore wordt standaard geleverd met het Adventure Pack voor extra GPS-functionaliteit. De telefoon kost €649 is vanaf mei 2018 verkrijgbaar via www.landroverexplore.com en bij diverse verkooppunten, waaronder A.S.Adventure, Vodafone, MediaMarkt, Belsimpel, Bol.com en Coolblue.