Geplaatst door bunq

Mobilexpense en bunq slaan de handen ineen om werknemers betaalpassen aan te bieden

Amsterdam, 31 maart 2022 – bunq heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met Mobilexpense, de toonaangevende Europese oplossing voor onkostenbeheer. Vanaf vandaag is bunq volledig geïntegreerd in het Mobilexpense Declaree platform, waarmee bedrijven en werknemers hun kosten kunnen terugdringen door betaalpassen van het bedrijf rechtstreeks vanuit de onkostenoplossing te beheren.

Klanten die Mobilexpense Declaree gebruiken, kunnen nu een bunq rekening openen die specifiek is bedoeld om de onkosten van werknemers te beheren. Zo houden ze dit gescheiden van hun primaire rekening. Klanten hebben dan de volledige controle over hun geld en het onkostenproces, waaronder het bestellen, verdelen en beheren van passen vanuit Mobilexpense Declaree.

Binnen het bunq model kunnen gebruikers van Mobilexpense Declaree bovendien doeltreffender hun liquiditeit beheren, omdat ze hun werknemers geen dure traditionele creditcards hoeven te geven of geen geld hoeven over te maken naar derden die prepaid kaarten beheren die vaak niet eens worden gebruikt.

Dankzij de integratie van bunq krijgen gebruikers van Mobilexpense Declaree in realtime inzicht in hun uitgaven, terwijl werknemers hun pas van het bedrijf binnen vastgestelde limieten gebruiken in plaats van uitgaven persoonlijk te betalen. Elke transactie met een bunq pas wordt rechtstreeks naar de Mobilexpense Declaree app gestuurd, zodat de werknemer het bonnetje kan bijvoegen. Papieren onkostendeclaraties en lange creditcardafschriften behoren dan tot het verleden.

Elke bunq rekening heeft een Nederlandse, Duitse, Franse of Spaanse IBAN en wordt beschermd door het Europees depositogarantiestelsel. Dankzij de feature om meerdere valuta’s te gebruiken, kunnen klanten die zaken doen in het buitenland geld ontvangen, omwisselen, beheren en uitgeven in 15 verschillende valuta’s, waaronder de Amerikaanse dollar, Britse pond en Zwitserse frank.

Ali Niknam, oprichter en CEO van bunq, zei: “We zijn erg verheugd om met Mobilexpense samen te werken. Net als bunq ontwikkelen ze supereenvoudige producten die het leven makkelijk maken voor bedrijven en gebruikers in heel Europa.”

Patrick Van Deven, CEO van Mobilexpense, zei: “In de wereld na corona gaat onkostenbeheer niet langer alleen over zakenreizen. Het omvat alles van kantoorbenodigdheden tot maandelijkse softwareabonnementen. We zien al een tijdje een groeiende belangstelling voor betaalpassen en deze zullen in de toekomst van efficiënt onkostenbeheer een nog crucialere rol spelen.”

Over bunq
bunq werd in 2012 opgericht door ondernemer Ali Niknam (1981), nadat hij de eerste Europese bankvergunning in meer dan 35 jaar had bemachtigd. Hij wilde de traditionele banksector radicaal veranderen en was tot 2021 de enige investeerder in bunq. Hij financierde het bedrijf met 98,7 miljoen euro eigen geld. Dit gaf bunq de vrijheid en onafhankelijkheid om een bank  te bouwen, volledig op basis van de wensen en behoeften van zijn gebruikers. In april 2021 overschreden de deposito’s voor het eerst de grens van 1 miljard euro, nadat ze in 2019 en vervolgens opnieuw in 2020 waren verdubbeld.

In juli 2021 kondigde bunq de grootste serie A-ronde aan die ooit door een Europese fintech-onderneming is gerealiseerd. bunq haalde 193 miljoen euro op in een deal met het Britse private-equitybedrijf Pollen Street Capital, waardoor bunq op ongeveer 1,6 miljard euro werd gewaardeerd. Tegelijkertijd rapporteerde bunq ook haar eerste winstgevende maand ooit. De eerste investering van extern kapitaal zal bunq helpen om verder uit te breiden in Europa en om fusies en overnames blijvend onderdeel van de groeistrategie van het bedrijf te maken.

Over Mobilexpense
Mobilexpense is een internationaal bedrijf met tientallen jaren ervaring dat zich inzet om het onkostenbeheer voor bedrijven en hun werknemers te vereenvoudigen. Hun klantenbestand strekt zich uit over meer dan 100 landen met bijna 2 miljoen eindgebruikers.

Mobilexpense kende sinds de oprichting in 2000 een autonome groei. Vervolgens breidden ze hun groeipad uit met overnames. Ze begonnen in 2019 bij wat nu Mobilexpense Nordics is, op de voet gevolgd door Mobilexpense Declaree in datzelfde jaar en Dicom Expense begin 2020.

Het hoofdkantoor van Mobilexpense is gevestigd in Brussel, België en ze hebben regionale vestigingen in Nederland, Duitsland, Zweden en Roemenië.