Geplaatst door bunq

bunq introduceert Apple Pay in Duitsland

Amsterdam, 11 december 2018— Europese challenger bank bunq introduceert vandaag Apple Pay voor haar Duitse gebruikers, waarmee mobiele betalingen worden getransformeerd tot een nieuwe, eenvoudige, veilige en privacy bestendige betaalmethode.

Veiligheid en privacy vormen de kern van Apple Pay. Wanneer je met Apple Pay een credit- of debetcard gebruikt, worden de daadwerkelijke kaartnummers niet op het toestel of op Apple servers opgeslagen. In plaats daarvan wordt een uniek Device Account Number toegewezen, versleuteld en veilig opgeslagen in het Secure Element van je toestel. Elke transactie wordt goedgekeurd met een eenmalige, unieke en dynamische toegangscode.

“Het is onze missie om gebruikers te bevrijden van grenzen en obstakels in traditioneel bankieren. We zijn de enige bank die Apple Pay ondersteunt voor zowel Maestro als Mastercard, waardoor onze gebruikers het beste van twee werelden kunnen ervaren. Dit geeft ze de vrijheid te betalen met hun Apple device, wanneer ze maar willen, waar ze maar willen,” zegt oprichter en CEO Ali Niknam.

Apple Pay is eenvoudig in te stellen en gebruikers zullen alle voordelen en beloningen die horen bij credit- en debitcards blijven behouden. In winkels werkt Apple Pay met de iPhone SE, iPhone 6 en latere modellen, en met de Apple Watch.

Online winkelen in apps en op websites die Apple Pay accepteren kan eenvoudig met Touch ID, of je dubbelklikt eenvoudigweg op de zijknop en werpt een blik op je iPhone X om je betaling the autoriseren met Face ID. Met Apple Pay hoef je niet meer handmatig formulieren en je persoonlijke gegevens keer op keer in te vullen. Wanneer je betaalt voor goederen en diensten in apps of in Safari werkt Apple Pay met de iPhone 6 en latere modellen, de iPhone SE, iPad Pro, iPad (5e generatie), iPad Air 2 en de iPad mini 3 en hoger. Je kunt Apple Pay ook gebruiken in Safari op elke Mac die in of na 2012 is geïntroduceerd en draait op macOS Sierra. Je kunt de betaling dan bevestigen met een iPhone 6 of hoger, met Apple Watch, of met Touch ID op de nieuwe MacBook Pro.