BusinessForensics en Novisource samen tegen financial & cyber crime

Per 18 september jl. zijn BusinessForensics en Novisource een strategisch partnership aangegaan. BusinessForensics is een Nederlandse hightech start-up met een innovatief software platform. Het platform stelt banken, (zorg)verzekeraars en overheidsinstellingen in staat om fraude en andere vormen van financial & cyber crime preventief te monitoren en te onderzoeken. Novisource Technology Services heeft kennis van, vaardigheden met betrekking tot en ervaring met consultancy, projectmanagement, migratie en (complexe) implementatietrajecten binnen de financiële sector en op het gebied van informatiemanagement. Het partnership maakt dat gezamenlijk grote (complexe) vraagstukken voor organisaties opgepakt en opgelost kunnen worden. De klantenbestanden van beide partijen zijn een goede aanvulling op elkaar.

Binnen de samenwerking worden op basis van de gemeenschappelijke kennis en ervaring sjablonen ontwikkeld voor de configuratie en implementatie. Deze sjablonen verkorten de implementatietijd en verlagen de kosten voor standaardwerkzaamheden waardoor extra aandacht besteed kan worden aan de specifieke risico’s van klanten. Met het voorkomen en bestrijden van fraude en andere vormen van financial & cyber crime kan de financiële sector miljoenen euro’s besparen.