Geplaatst door Buzzcapture

Buzzcapture en De Beste Social Media gaan samenwerking aan

Amsterdam 4 november – De website De Beste Social Media gaat samen met social media monitoringtool Buzzcapture opvallende en creatieve berichten op social media opsporen. Na een succesvolle proefperiode zien beide partijen een meerwaarde in het vroegtijdig signaleren van social media berichten die in korte tijd vaak gedeeld worden.

De Beste Social Media

Op de website debestesocialmedia.nl worden de meest creatieve en opvallende berichten van social media gedeeld. Met de website en bijbehorende social media bereikt oprichter Diederik Broekhuizen gemiddeld 500.000 unieke bezoekers per maand. Maar om de bezoekersaantallen vast te houden, moet er wel content op de site blijven verschijnen en Broekhuizen heeft ook een eigen bureau waarmee hij social media campagnes en strategieen voor klanten bedenkt en optuigt. Hierbij krijgt hij nu hulp van social media bureau Buzzcapture, dat met de Brand Monitor over één van de grootste monitoringtools van Nederland beschikt.

“We krijgen gelukkig veel tips binnen van mensen die iets op social media voorbij zien komen dat past bij onze site. Toch willen we op dit gebied ook zelf originele berichten opsporen die de potentie hebben viral te gaan. Hierbij scannen we het internet zelf af, wordt er gelukkig veel ingestuurd maar helpt het ook enorm monitoring toe te passen. Zo gebruiken we een enorme lijst webcareaccounts van Nederandse merken op Instagram, Facebook en Twitter en zoeken we daar naar bepaalde woordcombinaties. Ook krijgen wij van Buzzcapture een mail als een bericht in korte tijd meer dan gemiddeld geretweet wordt. Zo zijn we vaak de eerste die dit type content plaatsts en omdat mensen juist dat zoeken bouwen we weer meer volgers op.”

Online reputatiemangement dankzij Buzzcapture

Alex van Leeuwen, oprichter van Buzzcapture schrijft momenteel een boek over Online Reputatiemanagement en ziet de behoefte aan vroegtijdige signalering ook: “Websites en blogs met een groot bereik kunnen een enorme boost geven aan een bericht op social media of aan een blog. En door het enorme bereik van sommige websites of blogs kan dit gevolgen hebben voor je online reputatie. Net zoals blogs potentiële viral berichten opsporen, kunnen ook bedrijven of merken te werk gaan. Zo kun je als woordvoerder of social media manager ook berichten opsporen die invloed hebben op je online reputatie.”

Social media data interessant voor media en journalisten

Social media analist Jaap van Zessen zette het contact met De Beste Social Media op: “We beschikken over een enorme bak met data. Hiermee kun je geweldige dingen doen en daarom zoeken we steeds vaker de samenwerking met media en grote blogs. Zo zijn we afgelopen maand ook een wekelijkse rubriek gestart op Marketingfacts. Iedere zaterdagmorgen worden de meeste gedeelde blogs onder de volgers van Marketingfacts geplaatst in de rubriek ‘de Leestafel van 10’.