Industry Wire

Geplaatst door MSL

Campagne ‘PS ik heb MS’ volgt drie MS-patiënten in wekelijkse vlog over ambities en uitdagingen

Drie MS-patiënten vertellen over ambities en uitdagingen in wekelijkse vlog
Campagne ‘PS, ik heb MS’ van Merck heeft als doel meer bewustzijn te creëren voor MS

Amsterdam, 12 maart 2020 – Om meer bewustzijn te creëren rondom Multiple Sclerose (MS) start healthcare bedrijf Merck de landelijke campagne ‘PS, ik heb MS’, waarin drie personen te volgen zijn onderweg naar hun persoonlijke doel of tijdens het uitoefenen van hun passie. Middels een serie vlogs laten zij op een positieve maar ook eerlijke manier zien dat je ondanks MS nog heel veel kunt in het leven.

Ondanks de impact die de diagnose MS met zich meebrengt, zijn mensen in veel gevallen nog in staat om een actief en ambitieus leven te leiden. Merck wil met de campagne ‘PS, ik heb MS’ het bewustzijn en de kennis rondom de ziekte MS vergroten. Door middel van vlogs geven Anika (27), Crystal (19) en Maarten (41) een kijkje in hun dagelijkse bezigheden en laten ze zien hoe zij met veel passie hun doelen nastreven. Naast de drie kandidaten behandelt verpleegkundig specialist Astrid Slettenaar wekelijks een thema waarin zij meer informatie geeft over hoe dit thema past binnen een leven met MS.

Voor iedereen een andere uitdaging
Onderdeel van de campagne is Maarten uit Houten, die als leraar van het MBO veel energie krijgt van lesgeven en het ondersteunen van leerlingen. Zijn doel is om fysiek niet achteruit te gaan en hij onderneemt hiervoor veel op dit gebied. Anika woont in Sint Joost in Limburg en werkt, naast haar baan als tandartsassistente, als vrijwilliger voor Platform MS. Crystal woont in Vlaardingen, is op zoek naar zelfstandige woonruimte en is druk bezig met de voorbereidingen van haar deelname aan het Rotterdams Zomercarnaval. Doordat de kandidaten op een zeer persoonlijke wijze hun verhaal delen, krijgt de kijker een gedetailleerd beeld van hoe het is om met MS te leven en worden zowel de ups als de downs van deze ziekte zichtbaar.

“Mijn levensmotto is nog steeds: het leven is mooi, je moet wel zelf de slingers ophangen. Ondanks dat ik MS heb, ben ik gewoon Maarten. Ik ben dus niet MS, ik deal ermee. Ik kijk wat voor mooie zaken in het leven meer dan de moeite waard zijn om voor te leven. Gelukkig zijn dat er heel erg veel! De campagne ‘PS ik heb MS’ zorgt ervoor dat er ook een compleet beeld getoond wordt met gelukkig ook veel positieve momenten, van iemand die een ziekte heeft,” aldus Maarten.

Saraswati Khan (General Manager Merck B.V. Nederland) geeft aan: “Over MS bestaat nog veel onduidelijkheid. Zo denkt men vaak ten onrechte dat MS een dodelijke spierziekte is. Hoewel MS vaak leidt tot spierklachten en het verlies van zenuwcellen van het centrale zenuwstelsel moeilijk te herstellen is, is MS geen spierziekte en vrijwel nooit dodelijk. Merck investeert naast de ontwikkeling van geneesmiddelen in innovatieve projecten en educatie voor patiënten en zorgverleners. Dit initiatief past daar goed bij.”

Meer dan 17.000 mensen in Nederland hebben MS
Volgens het Nederlands Herseninstituut leven er in totaal ongeveer 17.000 Nederlanders met MS, een ziekte in het centrale zenuwstelsel. MS is de meest voorkomende neurologische aandoening op jongvolwassen leeftijd. De eerste klachten van MS treden vaak op tussen de 20 en 40 jaar, vaker bij vrouwen dan bij mannen (bron: het Nederlands Herseninstituut). Bij MS valt je afweersysteem de eigen zenuwcellen in de hersenen en het ruggenmerg aan. MS wordt daarom ook wel een auto-immuunziekte genoemd.

Download videocampagne materiaal: http://bit.ly/PSikhebMS

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht