Geplaatst door Capgemini

Capgemini en Sogeti ontvangen IBM Outstanding Partnership Award voor security kennis

De wereldwijde IBM ‘Outstanding Partnership Security award’ is dit jaar toegekend aan IT-dienstverleners Capgemini en Sogeti. Deze erkenning krijgen de bedrijven voor de onderlinge samenwerking, de ontwikkeling van innovatieve digitale veiligheidsoplossingen en intensieve deelname aan het IBM Watson Cyber Security Bèta Programma. Mede dankzij deze bijdrage is IBM in staat de digitale veiligheid van Watson toekomstbestendig te maken.

“Het is een flinke uitdaging om een gedetailleerde veiligheidsanalyse te maken van de gehele IT ten tijden van geavanceerde cybercriminaliteit. Met de inzet van Watson van IBM hebben wij voor een grote verzekeraar het analyseproces met 50% kunnen verkorten, inclusief meer veiligheidsinformatie. Dat helpt de klant om dreigingen veel sneller en beter te voorkomen”, vertelt Vincent Laurens, Vice President en Cybersecurity Practice Executive van Sogeti.

“Uiteraard zijn wij erg trots op deze wereldwijde erkenning. Deze award hebben we gekregen voor onze kennis op het vlak van security analyses die wij vanuit ons wereldwijd opererende Security Operations Center maken. Wij helpen zowel IBM als onze klanten met uitgebreide expertise over IBM-technologie. Daarmee zorgen we ervoor dat de veiligheid van producten zoals Watson verder wordt verbeterd in dit tijdperk van digitale transformatie,” vertelt Rogier van Agt, Director Cybersecurity van Sogeti in Nederland.

Sogeti is actief op het vlak van security monitoring en veiligheidstesten van applicaties en systemen. Op basis van zogenaamde ‘maturity’ modellen brengt de IT-dienstverlener digitale veiligheidsbehoeften in kaart. En het zorgt ervoor dat IT-systemen op alle niveaus worden beschermd. Zowel op het vlak van technologie als de mens en het bedrijfsproces.

Eerder dit jaar ontving Sogeti al de status van IBM Platinum Business Partner voor haar uitgebreide kennis op het vlak van ‘Advanced Cognitive Security Analytics’.

Over Capgemini

Met ruim 190.000 mensen in meer dan 40 landen is Capgemini wereldwijd een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technologie- en outsourcingdiensten. In 2017 viert Capgemini zijn 50-jarig bestaan. De Capgemini Group rapporteerde over 2016 een omzet van 12,5 miljard euro. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini resultaatgerichte business-, technologie- en digitale oplossingen die klanten in staat stellen de mogelijkheden van innovatie en concurrentievermogen te benutten. Als een cultureel diverse organisatie heeft Capgemini zijn eigen onderscheidende manier van werken, de Collaborative Business Experience. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het wereldwijde leveringsmodel Rightshore.