Industry Wire

Geplaatst door Capitola.Social

Capitola.Social lanceert ‘Virtual Pop-Up Stores’ het nieuwe shoppen op Social Media

Online shopping blijft groeien, maar voor een echte winkelbeleving was er tot nu toe nog geen goed alternatief. Augmented Reality Stores zijn hier de oplossing voor. Binnen social media apps als Snapchat, Instagram of Facebook kan een merk nu een hele winkel op een holografische wijze weergeven. Gebruikers stappen hierbij in een volledig 3D vormgegeven ruimte waarin ze de producten kunnen ervaren en ontdekken. Het mooie is dat deze experience direct binnen de bekende social media apps te ontsluiten is en direct vanuit een AR advertentie te bereiken is. Met één tap op de advertentie staat de gebruiker voor de deur van deze virtuele winkel en kan deze de winkel in stappen om rond te lopen, te ontdekken én te kopen. De gebruiker wordt op deze manier volledig ondergedompeld en ervaart op interactieve wijze een merk, product of collectie.

Camera Strategy & E-commerce

Omdat de pop- up store zich direct binnen de bestaande social media apps afspeelt, kan er ook een directe call 2 action geïmplementeerd worden die de gebruiker, wederom met één tap, linkt naar bijvoorbeeld de webshop omgeving wanneer er interesse is voor het doen van een aankoop.

David Robustelli, Digital Director bij Capitola.social: Consumenten een product laten ervaren voordat ze het kopen, is een belangrijk onderdeel van een succesvolle customer journey. Daarnaast wil je als merk op social media je publiek een reden geven om je te volgen. Als je dat kan waarmaken en je volgers de brand ambassadors van je merk worden realiseer je een enorme meerwaarde. Dit is in feite allemaal onderdeel van de “camera strategy” waar ieder merk de komende tijd mee geconfronteerd gaat worden. Hoe zet je dit middel op succesvolle wijze in en creëer je een meerwaarde voor zowel je merk als je doelgroep.”

De mogelijkheden zijn enorm. “Gebruikers shoppen meer en meer binnen de Social Media platformen. De e-commerce strategie van Facebook, Instagram en Snapchat is om zich naast Social Media platform ook als Social Shopping platform te ontwikkelen. Goed voorbeeld hiervan is Instagram die z’n eigen ‘Checkout’ verder aan het ontwikkelen is om producten direct binnen de eigen omgeving af te rekenen. Met de virtual stores worden de traditionele websites gechallenged en in de toekomst misschien wel overbodig gemaakt.” Aldus Cees Dingler, Creative Strategy Director bij Capitola.social.

Proof of concept

Capitola.Social heeft als proof of concept een bestaande Louis Vuitton Pop-Up Store vertaald naar een Augmented Reality versie. Gebruikers kunnen door de virtuele winkel heen lopen en eenvoudig doorlinken naar de webshop omgeving om aankopen te doen.

Link Louis Vuitton Pop-Up Store: https://www.youtube.com/watch?v=TAWdEoe6wzg&feature=youtu.be

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht