Industry Wire

Geplaatst door CCV en Bender Group

CCV en Bender Group gaan samenwerken om open betalingen bij EV-laadstations door heel Europa te realiseren

Arnhem, 24 mei 2023 – Betaalprovider CCV en Bender Group, marktleider op het gebied van laadcontrollers in de oplaadindustrie voor elektrische voertuigen (EV), gaan samenwerken om open betaalterminals in EV-laadstations door heel Europa te realiseren. CCV, dat deelnam aan een tender met haar Duitse bv, heeft de aanbesteding van Bender Group gewonnen. Deze samenwerking markeert een belangrijke ontwikkeling in de markt voor Europese EV-laadstations. CCV en Bender lopen vooruit op een richtlijn van de Europese Commissie die voorschrijft dat laadpalen in Europa vanaf 2027 moeten worden voorzien van een mogelijkheid om te betalen met een betaalpas. ebee smart technologies – een dochteronderneming van Bender Group – is verantwoordelijk voor de uitvoering. CCV en Bender verwachten de komende jaren – onder andere in Nederland – ongeveer 300.000 betaalautomaten in Europa te installeren.
Om ervoor te zorgen dat gebruikers bij laadpalen in heel Europa makkelijk, veilig en contactloos kunnen betalen, heeft de Europese Commissie recent een nieuwe richtlijn over de uitrol van infrastructuur voor alternatieve brandstoffen gepubliceerd. Hierin stelt zij dat er vanaf 2027 een mogelijkheid moet zijn om bij EV-laadstations te betalen met reguliere middelen waaronder fysieke- en digitale betaalpassen, waar nu vaak nog een laadpas van een specifieke aanbieder vereist is. Zodoende is er in Europa behoefte aan EV-laadstations met geïntegreerde open-loop betalingsoplossingen, die transacties met debet en creditkaarten via een kaartlezer mogelijk maken. Een McKinsey-rapport voorspelt dat er in 2030 minstens 3,4 miljoen operationele openbare Europese laadpunten nodig zijn.
“We zijn verheugd om met Bender samen te werken aan dit belangrijke initiatief om de EV-laadervaring te verbeteren”, zegt John Kolthof, CCO van CCV GmbH Duitsland. “Wij geloven dat open betalingen in de toekomst essentieel zijn voor het opladen van elektrische voertuigen, en we zijn vastbesloten om de beste betalingsoplossingen aan onze klanten te leveren.”
De betaalautomaten worden geïntegreerd met een door Bender ontwikkelde laadcontroller en daarna als complete betaaloplossing aangeboden via EV-laadpuntfabrikanten aan laadpunten en exploitanten. Hiermee zal het voor EV-rijders gemakkelijk worden om elektronisch te betalen, omdat de terminal contactloze betalingen met pin-on glass mogelijk maakt én bestaande laadpassen kan lezen. Een EV-rijder heeft hierdoor niet langer een laadpas nodig om gebruik te kunnen maken van een laadpaal. De laadcontroller zal ook worden uitgerust met efficiënte laadbeheertools om ervoor te zorgen dat het opladen op een duurzame en kostenefficiënte manier gebeurt.
“We hebben niet alleen voor CCV gekozen vanwege hun uitgebreide ervaring in de betalingsmarkt, maar ook omdat ze het meest volledige betalingspakket bieden. Van het gezamenlijk ontwikkelen van betaalsoftware en het verwerken van betalingen, tot het aanbieden van hardware en van additionele diensten”, vertelt Frank Mehling, Business Ontwikkeling eMobility bij Bender. “We willen een naadloze en probleemloze ervaring bieden voor EV-rijders in Europa en CCV is voor ons de juiste partner om dit doel te verwezenlijken.”
Het volledige proces – inclusief de aanbesteding – werd begeleid door PaymentGenes, een wereldwijd consultancy en recruitment bureau dat zich richt op het versnellen van groei in de snel veranderende FinTech-, betalings- en mobiliteitsbranche. Ward Hagenaar, Head of Consulting bij PaymentGenes: “Bij PaymentGenes kijken we ernaar uit om de toekomst van betalen te ondersteunen en organisaties samen te brengen op het gebied van mobiliteit. We zijn zeer verheugd over de samenwerking tussen CCV en Bender. Dit is een grote stap in het ondersteunen van de verdere groei van EV-laadoplossingen.”

– EINDE PERSBERICHT –

Noot aan de redactie (niet voor publicatie)

CCV en Bender zijn beiden aanwezig bij Power2Drive Europe. Dit internationale congres voor oplaadinfrastructuur en E-mobility vindt plaats van 14 tot en met 16 juni 2023 te München, Duitsland.

Over CCV
CCV is een internationale aanbieder van betaaloplossingen die meer dan 600.000 bedrijven bedient met end-to-end betaaloplossingen in Europa. Ons uitgebreide portfolio omvat een breed scala aan instore en selfservice betaalterminals, transactieverwerking, online en closed-loop betalingen en acquiring-diensten. Ons succes is gebaseerd op innovatie en een langdurige klantgerichte samenwerking met onze MKB- of Large Enterprise klanten of via partnerships.

Voor meer informatie, ga naar: www.ccv.eu
Over Bender GmbH
Bender GmbH & Co. KG is een middelgroot familiebedrijf dat wereldwijd actief is als toonaangevende leverancier van hoogwaardige elektrische veiligheidsproducten- en oplossing. Haar assortiment omvat toepassingen op het gebied van mobiliteit voor elektrische of hybride voertuigen, energieopwekking- en distributie, regeneratieve energie-extractie en toepassingen in de bouwtechniek en andere industriële markten. De ontwikkeling en productie van onderdelen voor de medische sector is een van de belangrijkste aandachtsgebieden. In 2011 richtte Bender het bedrijf ebee smart technologies op. Het doel van ebee is om kostenefficiënte, intelligente, gemakkelijk te installeren en openbare laadinfrastructuur aan te bieden die synergie met bestaande infrastructuur mogelijk maakt.

Voor meer informatie, ga naar: https://www.bender.de/en/solutions/emobility/
Over PaymentGenes
PaymentGenes helpt ambitieuze bedrijven groeien door hen te koppelen aan de juiste betalingsdeskundigheid en professionals. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door professionals uit de betalingsindustrie en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend internationaal consultancy-, interim- en recruitment bureau. PaymentGenes versterkt en verbindt betalingsprofessionals om zo groei te faciliteren.

Voor meer informatie, ga naar: https://www.paymentgenes.com/mobility-as-a-service

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht