Geplaatst door Q Park/CVV

CCV en Q-Park vernieuwen langetermijn partnerschap met een focus op naadloze klantenervaring

Ieper, 17 juni 2021 – Leverancier van betaaldiensten CCV en parkeerbedrijf Q-Park vernieuwen hun partnerschap om verder te werken aan het creëren van een naadloze klantenervaring in de parkeersector. In een steeds meer verbonden wereld zullen automobilisten kunnen genieten van een soepele parkeerervaring in verschillende Europese landen: van in-app betaling tot soepel in- en uitrijden door middel van automatische nummerplaatherkenning.

CCV en Q-Park werken al meer dan 10 jaar samen aan future-proof betaaloplossingen in de parkeersector. Het parkeerbedrijf Q-Park, zelf al meer dan 20 jaar actief op de markt, vertrouwt op de jarenlange en internationale expertise van CCV.

“We zijn zeer verheugd dat we onze reeds lang bestaande standaarden en gezamenlijk ontwikkelde innovaties voor comfortabel en soepel betalen in de parkeersector samen met Q-Park de komende jaren verder kunnen uitbouwen”, zegt John Kolthof, CCO van de internationale divisie van CCV.

“We hebben een betrouwbare partner nodig die ons geavanceerde oplossingen kan bieden voor een naadloze klantenervaring met een snelle time-to-market implementatie. We hebben met CCV een echt partnerschap uitgebouwd en we weten zo dat de betalingsbehoeften zullen worden geïmplementeerd met een slimme kijk op de markt en de klant,” voegt Hans Linssen, CTO van Q-Park toe.

Het startpunt van de samenwerking was CCV Parking Gateway en later CCV Motion, dat in eerste instantie werd uitgerold in parkeervoorzieningen in Nederland. Voortbouwend op de snel gevestigde en populaire oplossing bij klanten van Q-Park, werd CCV Motion uitgerold in vier andere Europese landen en omvat het nu ook online betalingsverwerking op de website en app van Q-Park.

Daarnaast vertrouwt Q-Park op CCV om de verwerking en het verwerven van alle point-of-sale en online transacties. Dit betreft zowel debet- en creditcards als fleet- en mobility cards.

Over CCV

CCV’s internationale payment divisie staat voor innovatie en jarenlange expertise op alle gebieden van cashless payment. Met een holistische kijk op de customer journey bieden wij omnichannel betaaloplossingen voor financiële netwerkoperatoren, retail, horeca, vending, EV charging & mobility. Het portfolio, dat zich richt op grote klanten, omvat zowel efficiënte standaardoplossingen als daarbovenop mogelijke individuele, op maat gemaakte ontwikkelingen. CCV’s filosofie van Payment as a Service ziet de cashless point-of-sale en online touchpoints als het centrum van een compleet ecosysteem gebaseerd op:

• Innovatieve, op android gebaseerde concepten
  • (Internationale) Verwerking & Acquiring oplossingen
  • PCI gecertificeerde componenten, inclusief P2P encryptie
  • Centraal reparatie- service- en logistiek centrum voor Europa in Duitsland

CCV wordt geleid door een familie en profiteert zowel van internationale ervaring met installaties in meer dan 24 landen als van sterke lokale wortels in Duitsland, Nederland en België.

Over Q-Park

Q-Park is een van de drie toonaangevende aanbieders van parkeerfaciliteiten in West-Europa, zowel in eigendom, gehuurd, beheerd of in een hybride bedrijfsmodel.  Q-Park staat bekend om haar kwaliteitsbenadering en heeft een portfolio van meer dan 3.000 parkeerfaciliteiten met meer dan 547.000 parkeerplaatsen in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland en Denemarken.