Industry Wire

Geplaatst door ChannelEngine

ChannelEngine werft Ruben Stappers aan als CFO

ChannelEngine heeft aangekondigd dat Ruben Stappers haar managementteam komt versterken als CFO, met ingang van 1 november 2021.

ChannelEngine is een snelgroeiende SaaS-speler in het e-commercedomein en stelt merken, retailers en groothandelaren in staat om wereldwijd verbinding te maken met marktplaatsen en andere verkoopkanalen. Het biedt de meest complete marketplace management suite met naadloze integratie, zodat bedrijven hun bereik internationaal kunnen uitbreiden, hun klantenbestand en omzet kunnen laten groeien, terwijl ze controle houden over hun branding en hun winst kunnen optimaliseren. ChannelEngine klanten zijn onder andere Bugaboo, Hunkemöller, Brabantia, Bosch, JDE en Reckitt.

Ruben Stappers, ChannelEngine’s nieuwe CFO verklaarde: “Met de sterke toename van e-commerce in het licht van de pandemie en de verdere complexificatie van deze omnichannel wereld, biedt ChannelEngine de beste oplossing voor merken, retailers en groothandelaren om in controle te blijven en te winnen in de markt. We zijn zeer goed gepositioneerd om verder op te schalen en uit te breiden naar nieuwe markten. Ik kijk ernaar uit om Jorrit en het geweldige team achter ChannelEngine te ondersteunen op deze reis en om ervoor te zorgen dat het bedrijf goed gefinancierd is om deze wereldwijde expansie te voeden. Het is een zeer spannende tijd om deel uit te maken van ChannelEngine en meet te helpen de basis te leggen voor exponentiële groei”.

De heer Stappers heeft 20 jaar vooruitstrevende financiële ervaring, waarvan 12 jaar bij Royal Philips’ Lighting, in de Corporate en Consumer Lifestyle divisies. In 2014 werd hij aangesteld als global CFO bij de Lifestyle Entertainment divisie, waar hij de afsplitsing, verkoop en het financieel management van de business ondersteunde. Als CFO bij ZALORA had hij een leidende rol in het opschalen van de No.1 Fashion Marketplace van Zuidoost-Azië van de opstartfase tot de beursgang.

Meer recentelijk was de heer Stappers COO bij Supernova, een door oprichters geleid beauty en lifestyle D2C bedrijf, en CFO bij Etaily, een e-commerce enabler in Zuidoost-Azië.

Jorrit Steinz, CEO van ChannelEngine, voegt hieraan toe: “E-commerce wordt een drijvende kracht van alle retailverkopen. Meer dan 60% van de e-commerceverkoop vindt plaats op marktplaatsen, waarbij grote e-commercespelers, zoekmachines, socialemediaplatforms en vergelijkingssites allemaal veranderen in marktplaatsen. Onze visie is om wereldwijde e-commerce te verbinden waarbij we elk merk, retailer en groothandelaar in staat stellen om consumenten wereldwijd te bereiken nu we zien dat D2C commerce de wereld overneemt. We zijn erg blij Ruben te mogen verwelkomen bij ChannelEngine en ons te helpen bij het bereiken van onze visie.”

ChannelEngine maakt wereldwijd gedistribueerde e-commerce mogelijk, gemanaged door een krachtige combinatie van hulpmiddelen en partner-ecosysteem. We maximaliseren verkoop en winst terwijl de complexiteit van internationale verkoop, inspanning en benodigde arbeidskrachten voor direct-to-consumer e-commerce wordt geminimaliseerd. ChannelEngine overbrugt elke kloof tussen huidige ERP/PIM/WMS/e-commerce platforms en externe verkoopkanalen.

We hebben de toonaangevende e-commerce infrastructuur gebouwd die onze klanten hun winkel of backend systeem laat gebruiken om te verkopen aan iedereen over de hele wereld. Door het creëren van een naadloze integratie tussen bedrijven en marketplaces, kunnen we bedrijven in staat stellen om hun verkopen te automatiseren en het realiseren van de volledige internationale verkooppotentie.

We helpen merken om controle te krijgen door direct op meerdere online marketplaces te verkopen.

We helpen distributeurs om hun inkomsten te vergroten met betere marges.

We helpen retailers om meer producten te verkopen op plaatsen waar klanten op zoek zijn naar hen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht