Ciber sluit partnerovereenkomst met Tableau Software

Eindhoven, 25 juni 2014 – Ciber is door Tableau Software, wereldwijde aanbieder van gebruiksvriendelijke business analytics-software, benoemd tot Reseller Partner Bronze. De samenwerking stelt het ICT-consultancybedrijf in staat om producten van Tableau Software aan te bieden aan klanten in de Benelux.

De data analyse-producten van Tableau Software zijn direct te koppelen aan alle gevestigde datawarehouses en databases in de markt. Klanten van Ciber die beschikken over traditionele BI-oplossingen kunnen hierdoor hun data visualiseren en analyseren met Tableau Software.

Tableau Software biedt verschillende soorten analytics-software, waaronder Tableau Server en Tableau Online. Dankzij Tableau Online, de cloudgebaseerde oplossing van Tableau Software, beschikken klanten over een flexibele oplossing met een laagdrempelige instap. Hierdoor kunnen organisaties tegen minimale kosten ervaring opdoen met data analytics en de oplossing eenvoudig stapsgewijs uitbreiden. De partnerovereenkomst sluit aan bij de doelstelling van Ciber om flexibele BI-oplossingen te bieden die al op korte termijn resultaat opleveren.

“Tableau Software is te integreren met verschillende BI-oplossingen in de markt doordat de oplossingen direct te verbinden zijn met veel verschillende databronnen”, zegt Rynhardt van Heerden, Channel Manager bij Tableau Software. “Ciber heeft een groot SAP-klantenportfolio en beschikt bovendien over goede consultants die veel ervaring hebben met alle belangrijke BI-oplossingen in de markt. Ciber helpt organisaties het maximale uit hun investeringen te halen door Tableau Software toe te voegen aan hun analytics-aanpak.”

“Veel van onze klanten zullen baat hebben bij de analytics-software van Tableau”, zegt Norbert Maijoor, Principal Consultant bij Ciber Nederland. “Tableau Software biedt hoogwaardige oplossingen. We zijn verheugd de producten van Tableau Software op te mogen nemen in onze BI-aanpak.”