Geplaatst door Cisco

Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb

Amsterdam, 7 november 2019 – Tijdens het jaarlijkse Partner Summit benadrukt Cisco de inzet voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) door een eenvoudig, veilig en flexibel portfolio te lanceren voor partners en klanten. Ook kondigt Cisco specifieke ondersteuning aan, een meerjarige bewustzijnscampagne en meer investeringen in partners om de zakelijke kansen voor het mkb te benutten.

Het nieuwe portfolio ‘Cisco Designed for Business’ beschikt over de juiste producten voor de juiste prijs om het mkb te laten groeien. Cisco verdubbelt ook de partnerinvesteringen voor deze markt en zorgt voor een eenvoudige en probleemloze ervaring voor zowel partners als mkb-klanten, dankzij snellere responstijden en rechtstreekse toegang tot expertise.

Vandaag de dag heeft het mkb te maken met veranderingen die sneller gaan dan ooit. Hun klanten zijn steeds beter op de hoogte van wat er speelt en verwachten digitale ervaringen, een uitstekende klantenservice en eenvoudige gebruikersinterfaces. Met het toenemend gebruik van cloud en webgebaseerde applicaties is een stabiel netwerk een must, ook voor elke mkb-onderneming.

“De snelheid van veranderingen en transformatie is fenomenaal. Bedrijven van iedere omvang worstelen om relevant te blijven. Ze vechten om klanten en moeten hun efficiency managen,” zegt Marc Monday, Global Head of Small Business bij Cisco. “Ons doel is het mkb toegang te geven tot dezelfde technologische mogelijkheden als onze enterprise-klanten, maar wel in balans met eenvoud en bruikbaarheid zodat de klant zich op het belangrijkste kan richten: zijn business.”

Het mkb is goed op de hoogte, maar maakt zich ook zorgen over complexiteit en implementatie. Cisco ondersteunt het mkb nu actief met het nieuwe Virtual Demand Center (VDC). VDC voorziet in de vraag die door Cisco-marketingactiviteiten wordt gegenereerd met ‘low or no-touch sales motion’. Voor partners biedt VDC kansen waar zij direct op kunnen inspelen. Klanten kunnen snellere respons verwachten en directe toegang tot expertise.

Cisco schaart zich ook achter partners die de mkb-markt begrijpen, door significant meer te investeren in deze partners en hun winstgevendheid te verbeteren. Dankzij nieuwe programma’s, het stimuleren van de groei van de partners, het stroomlijnen van de fiattering van deals en het zoeken van nieuwe klanten, is het nu een prima tijd voor partners die meer aandacht willen geven aan kleine bedrijven.

Het nieuwe aanbod en de belangrijkste veranderingen van de partnerprogramma’s omvatten onder meer:

• Het ‘Platform Plus’ initiatief: Een nieuw wereldwijd performance-initiatief dat partners beloont die zich richten op zakelijke mkb-klanten, met per kwartaal een korting in cash. Cisco investeert ook meer in partners die hun best doen om hun groeitargets te halen, maar mogelijk geen gebruik kunnen maken van andere incentives. Deze incentive gaat in Q3 van FY20 van start.
  • Nieuw ‘CMSP Express’ programma: Een opnieuw ontworpen Cloud and Managed Service Program gericht op Managed Service Providers die verkopen aan het mkb.
  • X-Sell wereldwijd beschikbaar: Een sales community, opgezet via gezamenlijke investeringen met partners. Daartoe behoren door Cisco geleide training en gezamenlijke verkoop, afgestemd op het mkb.
  • Gestroomlijnde registratie van deals: Aanzienlijk versnelde goedkeuring van deals onder een bepaalde grens, waardoor partners snel kunnen reageren in een dynamische markt.

Tot slot heeft Cisco een aangepast productportfolio – met onder meer nieuwe productontwikkelingen – specifiek voor het mkb. ‘Cisco Designed for Business’ biedt oplossingen waarmee het mkb veilig kan automatiseren, samenwerken en verbindingen leggen. Nieuwe toevoegingen aan het portfolio betreffen Cisco Business Wireless Access Points, een nieuwe Meraki Go ‘full stack’ en de nieuwe Catalyst 1K switch, een betaalbare toegang tot de Catalyst serie van switches voor het mkb.

Aanvullende informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.