Geplaatst door Cisco

Cisco rondt overname van Splunk af

Cisco (NASDAQ: CSCO) heeft vandaag aangekondigd de overname van Splunk te hebben afgerond. Hiermee wordt de basis gelegd voor ongeëvenaarde zichtbaarheid en inzichten in de gehele digitale voetafdruk van een organisatie.

Om te floreren in het nieuwe digitale tijdperk moeten organisaties alles wat ze doen met elkaar verbinden en beschermen. Ze moeten de mensen, plaatsen, applicaties, data en apparaten die essentieel zijn voor hun bedrijfsvoering met elkaar verbinden, terwijl ze tegelijkertijd hun volledige digitale aanwezigheid beschermen tegen cyberdreigingen, downtime en andere kritieke bedrijfsrisico’s.

Cisco brengt de volledige kracht van het netwerk samen met marktleidende security- en observability oplossingen om een realtime uniform beeld van het hele digitale landschap te creëren. Dit stelt teams in staat om proactief kritieke infrastructuur te verdedigen, uitval te voorkomen en de netwerkervaring te optimaliseren.

“We zijn verheugd om Splunk officieel bij Cisco te verwelkomen,” aldus Chuck Robbins, voorzitter en CEO van Cisco. “Als één van ’s werelds grootste softwarebedrijven, zullen we een revolutie teweegbrengen in de manier waarop onze klanten data gebruiken om elk aspect van hun organisatie te verbinden en te beschermen, terwijl we ook helpen met het aandrijven en beschermen van de AI-revolutie.”

Het samenvoegen van Splunk en Cisco zal onze gezamenlijke klanten wereldwijd een enorme meerwaarde bieden,” zegt Gary Steele, Executive Vice President, algemeen directeur, Splunk. “De combinatie van Cisco en Splunk zal een werkelijk uitgebreid inzicht verschaffen bieden in de volledige digitale aanwezigheid van een organisatie, en zal een ongekend niveau van veerkracht bieden dankzij het meest uitgebreide en krachtige productportfolio voor security en observability dat momenteel beschikbaar is op de markt.”

Cisco zal de AI-revolutie aandrijven en beschermen
De adoptie en impact van AI overtreffen die van elke technologische introductie die we ooit hebben meegemaakt.

Effectief gebruik van de juiste data op grote schaal is essentieel om de zinvolle voordelen van AI mogelijk te maken en organisaties te helpen resultaten te behalen die voorheen ondenkbaar waren. Om echt te profiteren van de voordelen van AI, hebben organisaties de juiste infrastructuur nodig om het te ondersteunen, de gegevens om het te voeden, een robuust security-platform om het te beschermen en een observability platform om in real-time te monitoren en te beheren. Cisco kan nu alle vier samenbrengen.

“Cisco en Splunk is een transformerende combinatie waarmee klanten dingen kunnen bereiken die voorheen niet mogelijk waren,” zegt Stephen Elliot, Group Vice President, I&O, Cloud Operations, en DevOps bij IDC. “Met de voltooiing van deze overname heeft Cisco een unieke set oplossingen voor netwerk-, beveiligings- en operational-executives in de markt. Wanneer dit wordt gecombineerd met hun investeringen in channels en AI, zouden klanten moeten overwegen welke hogere niveaus van bedrijfswaarde nu toegankelijk worden.”

“Accenture feliciteert Cisco met de overname van Splunk,” aldus Julie Sweet, voorziter en CEO van Accenture. “We hebben langdurige samenwerkingsverbanden met beide bedrijven en kijken uit naar de mogelijkheden die deze samenwerking onze klanten in de toekomst biedt.”

Samen beter: Hoe Cisco en Splunk klanten, partners en developers ten goede komen

De combinatie van Cisco en Splunk zal klanten voorzien van:

Verbeterde security. Een zeer uitgebreide beveiligingsoplossing voor dreigingspreventie, detectie, onderzoek en respons voor organisaties van elke omvang. Het maakt gebruik van cloud-, netwerk- en endpointverkeer voor ongeëvenaarde zichtbaarheid.

Verbeterde observability. Een zeer uitgebreide full-stack observability oplossing die verbazingwekkende digitale ervaringen mogelijk maakt in een hybride omgeving met meerdere clouds.

Verbeterde netwerken. Een toonaangevende oplossing voor veilige netwerken, geleverd op intelligente, veerkrachtige en continu geoptimaliseerde netwerkinfrastructuur.

Verbeterde AI. Cisco’s netwerkportfolio – in combinatie met verbeterde security, full-stack observability en een uitgebreid dataplatform – stelt klanten in staat om veilig de kracht van AI te benutten in hun organisaties en applicaties.
Verbeterde rendabiliteit. De platformbenadering van Cisco en Splunk zal onze klanten helpen bij het consolideren van talrijke afzonderlijke producten, wat resulteert in betere bedrijfsresultaten en lagere kosten.

Cisco en Splunk brengen ook wereldwijde developer- en partnercommunities samen met rijke ervaring in het uitbreiden van security-, observability- en dataplatformmogelijkheden met pre-packaged applicaties en klantoplossingen voor klanten. Ons gezamenlijke partnerecosysteem kan nieuwe winstgevende inkomstenstromen creëren door hoogwaardige services aan te beiden en innovatieve nieuwe toepassingen en AI-oplossingen te implementeren.

Transactie details
Volgens de voorwaarden van de overeenkomst heeft Cisco Splunk overgenomen voor $157 per aandeel in contanten, wat neerkomt op ongeveer $28 miljard aan aandelenwaarde. De transactie zal naar verwachting positief zijn voor de cashflow (exclusief bepaalde overnamegerelateerde en andere items) en een niet-GAAP brutomarge verhogen in het fiscale jaar 2025 van Cisco, en een niet-GAAP winst per aandeel in het fiscale jaar 2026. Bovendien zal het de omzetgroei van Cisco en de niet-GAAP uitbreiding van de brutomarge versnellen.

Cisco en Splunk hebben NASDAQ op de hoogte gebracht van de afronding van de overname en hebben de NASDAQ verzocht namens Splunk een kennisgeving van schrapping van de notering in te dienen bij de Securities and Exchange Commission (de „SEC”). De gewone aandelen van Splunk stopten met handelen op NASDAQ vóór de opening van de handel vandaag.