Communited en Lamson-Q versterken onderling partnership

In de afgelopen periode is Communited met verschillende partners tot overeenstemming gekomen, om gezamenlijk te werken aan een integrale oplossing voor (gemeentelijke) dienstverlening. Eén van de belangrijke partijen waarmee nog nauwer samengewerkt zal gaan worden, is Lamson-Q. Bij verschillende projecten hebben beide partijen de afgelopen periode al samengewerkt, en van beide kanten bestond de wens die samenwerking verder uit te breiden naar een dedicated partnership.
Op de vakbeurs Overheid & ICT werd het portfolio dat Lamson-Q en Communited gezamenlijk kunnen aanbieden, al uitvoerig aan de geïnteresseerden gedemonstreerd. Het gaat hierbij om een geavanceerde totaaloplossing tussen het klantverwijs-systeem van Lamson-Q, en de Afspraken Online module van Communited.
Het door Communited ontwikkelde KenTIC Afspraken Online is de enige weboplossing op dit vlak, die naadloos integreert met het klantverwijs-systeem van Lamson-Q. Dit heeft geresulteerd in een aantal onderscheidende functionaliteiten. Deze koppeling is inmiddels al bij diverse projecten succesvol ingericht.
Ook qua visie en strategie zitten beide organisaties op één lijn. René Simons, directeur van Communited, ziet veel mogelijkheden met deze samenwerking: “Er is onderling veel synergie en transparantie om gezamenlijk een succesvolle totaaloplossing neer te zetten in de markt. We combineren onze ervaring op het gebied van digitale en telefonische dienstverlening met de kennis en ervaring van Lamson-Q. Met elkaar kunnen we zo snel resultaat boeken voor onze klanten.”
Henry Kappelhof, commercieel manager van Lamson-Q, benadrukt de toegevoegde waarde van de samenwerking van beide partijen: “Door zowel het baliekanaal, het internetkanaal en het (mobiele) telefoniekanaal naadloos met elkaar te integreren ontstaat een grote toegevoegde waarde. Hierdoor wordt de dienstverlening voor de klant verbeterd en worden flinke kostenbesparingen gerealiseerd bij de organisatie.”
Over Communited
Communited is gevestigd in Oud-Beijerland en is, met innovatieve en strategische webtoepassingen, een eye-opener voor vooruitstrevende overheden en ondernemingen. In elk project wordt de visie en strategie van de organisatie als uitgangspunt genomen. Diepgaande kennis van de klant en klantomgeving is hierbij noodzakelijk, om te begrijpen wat de klant bedoelt én onbewust wil. Door deze marktkennis te integreren met een grote ervaring in webconcepten en bijbehorende technieken is ‘out of the box thinking’ mogelijk. Zo kan Communited de juiste strategische concepten voor haar klanten identificeren.
Over Lamson-Q
Lamson-Q levert geavanceerde klantverwijs-systemen voor bedrijfsleven, overheid en de medische branche. Momenteel is Lamson-Q gevestigd in Zeist, maar zal door de aanhoudende groei eind dit jaar naar een groter bedrijfspand verhuizen in Utrecht (De Meern). Door het klantverwijs-systeem van Lamson-Q heeft een organisatie volledig inzicht in het klantgedrag en de kwaliteit van de dienstverlening door de organisatie. Op basis van de management informatie die het systeem genereert kan een organisatie kosten besparen en de dienstverlening aan klanten verbeteren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.