Geplaatst door Computable

Computable start stemproces Computable Awards 2017

Lezers en bezoekers van Computable kunnen vanaf nu hun stem uitbrengen op de genomineerden van de Computable Awards 2017, de belangrijkste zakelijke ICT-prijzen van Nederland. Stemmen kan tot en met zondag 8 oktober. Op 31 oktober maakt Computable de winnaars bekend tijdens een spectaculaire award show.

Er is via de stemmodule in alle achttien categorieën één keer te stemmen. Daarnaast is een adviesstem uit te brengen in de redactionele categorie Partnerproject van het Jaar. Binnen elke categorie is de favoriet aan te wijzen. Er hoeft niet in alle categorieën een stem te worden uitgebracht.

Juryproces

Computable heeft het juryproces van de lopende editie van de Computable Awards verder verbeterd. In 2016 werden cases voor het eerst geworven via specifieke projecttypen. Deze onderverdeling is dit jaar aangepast naar infrastructuurprojecten (on-premises en cloud), software-/ontwikkelingstrajecten, innovatiecases op het gebied van business en data en projecten die security gerelateerd waren.

Vorig jaar werd er bij het juryberaad in de projectcategorieën gelet op complexiteit/risico’s, toegevoegde waarde en innovatie/originaliteit, in 2017 is hier al naar gevraagd bij het indienen van projecten. Bij het juryberaad lette het desbetreffende juryteam specifiek op projectmanagement, technologische componenten, bedrijfskundige aspecten en het opdrachtgeverschap.

Dit jaar werkt Computable met drie type juryleden: de algemene jury (met daarin Jeroen Aris, Fred Bons, Dion Kotteman, Geke Rosier, Reza Sarshar, Bernard Vuijk en Alexander Wijninga), actieve juryleden en adviserend juryleden. In totaal zijn er 44 juryleden betrokken bij het traject rondom de Computable Awards 2017. Bij elk tussentijds juryberaad vertolkte iemand uit de algemene jury de rol van juryvoorzitter; deze persoon werd bijgestaan door actieve juryleden. De adviserend juryleden beoordelen de voordrachten alleen digitaal.

Genomineerden Computable Awards 2017

Dit zijn alle genomineerden van de Computable Awards 2017:

Cloud-aanbieder van het Jaar

Digital Company van het Jaar

Hardwareleverancier van het Jaar

ICT-detacheerder van het Jaar

ICT-dienstverlener van het Jaar

ICT-infrastructuurleverancier van het Jaar

ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB

ICT-opleider van het Jaar

Securityleverancier van het Jaar

Softwareleverancier van het Jaar

Werving- en selectiebureau van het Jaar in ICT

CEO van het Jaar

Nederlandse Startup van het Jaar

ICT-project van het Jaar bij de overheid

ICT-project van het Jaar in het MKB

ICT-project van het Jaar in het onderwijs

• MAX Online (Uitgeverij Malmberg) – Lees het juryrapport
  • Onderwijs Personalisering (edubot) (TU Delft en FeedbackFruits) – Lees het juryrapport
  • Praktijkgericht onderzoek toegankelijk maken (Saxion en Incentro) – Lees het juryrapport
  • STORM Eindhoven (Technische Universiteit Eindhoven, NXP, TomTom, KPN, Itility en The Weather Company, onderdeel van IBM) – Lees het juryrapport
  • WegWijsVR (Veilig Verkeer Nederland, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, Interpolis en Be Purple) – Lees het juryrapport

ICT-project van het Jaar in het grootbedrijf

ICT-project van het Jaar in de zorg

• Blockchain in de zorg – Mijn Zorg log (Zorginstituut Nederland) – Lees het juryrapport
  • Cognitieve aansturing stemcomputer (UMC Utrecht, Medtronic en Tobii) – Lees het juryrapport
  • Dynamisch ambulance management (Ambulances in Flevoland, CWI en Stokhos Emergency Mathematics) – Lees het juryrapport
  • Nijmegen Decision Tool for Chronic Low Back Pain (Sint Maartenskliniek, BKC Media en MRDM/PatientInvolved) – Lees het juryrapport
  • Zorg Dichtbij (’t Gerack, Economic Board Groningen (EBG) en MobileCare/Nettie) – Lees het juryrapport

Partnerproject van het jaar

De winnaar in de categorie Partnerproject van het jaar wordt bepaald door de redactie van Computable. Wel kunnen lezers en bezoekers een adviesstem uitbrengen. De genomineerden zijn:

Brightlands Smart Services Campus (Provincie Limburg, APG en Universiteit Maastricht, met ondersteuning van o.a. Accenture, Conclusion, KPN en een aantal kleine en lokale ict-partners) – Lees de redactionele onderbouwing

CyberSecurityKeten.NL (Legian, Intermax, Grabowsky, Restment, Keylocker en Hudson Cybertec) – Lees de redactionele onderbouwing

Data-analyse (Quooker, Pink Elephant en Qlik) – Lees de redactionele onderbouwing

Eigen omgeving in online model (Samen Doen, Avensus en Uniserver) – Lees de redactionele onderbouwing

Grootste digitale kaart van Nederland (Samenwerkingsverband van Bronhouders Basisregistratie Grootschalige Topografie (SVB-BGT), Oracle en Transfer Solutions) – Lees de redactionele onderbouwing

Harmonisatie field- en back-officeprocessen (Vebego International, SAP, Experis Ciber en KPMG, i.s.m. Ortec, Unit4 en Verzuimsignaal) – Lees de redactionele onderbouwing

Nieuw IT-landschap (Amsterdam Trade Bank, Misys en Sentia) – Lees de redactionele onderbouwing

PoC digitale opleidingsomgeving (Koninklijke Marine, Damen Shipyards en Ordina) – Lees de redactionele onderbouwing

Studentenportaal FCLive (ROC Friesland College, Microsoft en Sogeti) – Lees de redactionele onderbouwing

ZiZo!-zorginformatiesysteem op de zuidoever (Coöperatie Zorg op Zuid (Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis, Ikazia Ziekenhuis, Maasstad Ziekenhuis en Spijkenisse Medisch Centrum), ZiZo!, ChipSoft, Cisco, Flowmon Networks, Infield-ICT, Rotterdam internet eXchange en Vosko) – Lees de redactionele onderbouwing

Stemmodule

Stemmen voor de Computable Awards 2017 kan via https://www2.computable.nl/computableawards/stem.