Geplaatst door Robin Mobile

Consumentenbond geeft protestprovider Robin Mobile hoogste cijfer

Maandelijks vergelijkt de Consumentenbond het aanbod abonnementen op basis van prijs en voorwaarden. In september is de ’protestprovider’ Robin Mobile bovenaan geëindigd in de test en wordt door de Consumentenbond beoordeeld met een 9,2.

Robin Mobile ging op 1 juni van dit jaar van start als ’protestprovider’ om een vuist te maken tegen de gevestigde orde. Bij Robin Mobile kunnen klanten zonder contract of abonnement voor een vast bedrag onbeperkt bellen, sms’en en mobiel internetten. Robin Mobile lijkt daarmee precies aan te sluiten bij de wensen die de Consumentenbond eerder had uitgesproken.

Robin Mobile werkt niet met contracten en is maandelijks opzegbaar. Daarnaast werkt Robin Mobile niet met starttarieven of afronding van gesprekken op hele minuten omdat bij Robin Mobile voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik gemaakt kan worden van een mobiele telefoon.

Robin Mobile lost met haar ’onbeperkt propositie’ ook een ander punt op waar de Consumentenbond zich aan stoort. Zo is de grootte van de databundel bij veel providers afhankelijk van de afgenomen bel- en sms bundel en kan alleen een grote databundel afgenomen worden wanneer ook veel belminuten of sms berichten worden ingekocht. Bij veel providers zijn deze afzonderlijke bundels daarnaast vaak ook maar beperkt houdbaar. Omdat Robin Mobile niet met bel-, sms- of internetbundels werkt, is ook de beperkte houdbaarheid van beltegoed en bundels geen punt van discussie.