Geplaatst door Beslist.nl

Crisis blijft Sint parten spelen

Nu pakjesavond steeds dichterbij komt valt de populariteit van speelgoedartikelen en andere cadeaus nog altijd tegen. Dit blijkt uit een data-analyse van de shoppingsite beslist.nl. De categorie speelgoed laat op basis van de periode vanaf de aankomst van Sinterklaas tot en met 29 november de grootste groei zien. Deze groei is dit jaar echter liefst 15% kleiner dan vorig jaar.

Waar de populariteit van speelgoedartikelen in 2011 na de aankomst van Sinterklaas met 52% steeg is die groei dit jaar beperkt gebleven tot 37%. Aangezien er nog maar één weekend rest tot het pakjesavond is lijkt de kans klein dat dit percentage nog toeneemt.

Geld besparen met de Prijschecker app
De resultaten duiden erop dat er een parallel te trekken is tussen de financiële crisis en de populariteit van sinterklaascadeaus. De beslist.nl Prijschecker app kan gebruikt worden om te achterhalen of speelgoedartikelen online goedkoper te verkrijgen zijn dan in de winkel. Inmiddels maken al ruim 13.000 mensen gebruik van deze app. Je kan de app hier downloaden.

Crisis brengt mensen bij elkaar
De financiële crisis lijkt mensen wel dichter bij elkaar te brengen, de gezelschapsspellen zijn namelijk net als vorig jaar het populairste speelgoed nu pakjesavond nadert. Poppen en bouwstenen zijn ook zeer gewild. Wanneer er gekeken wordt naar specifieke producten zien we dat de Skylander Giants al wekenlang een grote hit zijn.

Over Beslist.nl
Beslist.nl is in 2005 gestart als prijsvergelijkingssite en is sindsdien gevestigd in Arnhem. In mei 2011 hebben zij de markt opengegooid door te kiezen voor een gratis instapmodel. Hiermee is het ook voor kleine webwinkels mogelijk om hun assortiment op te laten nemen. Beslist.nl behoort al geruime tijd tot de grootste vergelijkingssites van Nederland. De Arnhemse vergelijkingssite heeft 40 medewerkers in dienst, in Nederland en België.
• Dagelijks ruim 300.000 unieke bezoekers
• 20,9 procent uniek bereik van Nederlandse internetpopulatie
• Ruim 5.800 webwinkels
• Meer dan 450.000 (video)reviews van klanten en experts
• Met 15 miljoen artikelen het grootste aanbod van Nederland en België

Mocht u vragen hebben over dit bericht of over de website www.beslist.nl, dan kunt u contact opnemen met Dave van den Berg, telefoonnummer 026 – 319 0410 of e-mail dave@beslist.nl.