Industry Wire

Geplaatst door DPD

Crossbordertool voor ondernemers is live

Best, 21 april 2017 – De drempel die e-commercebedrijven moeten nemen als zij in het buitenland willen ondernemen, is hoog. Ondernemers moeten beslissingen nemen over de keuze voor één of meerdere landen, het inrichten van een webshop en het inrichten van de verzendingen. Binnen de Cross Border E-commerce Expert groep van Shopping Tomorrow hebben 23 e-commerce professionals van onder andere bol.com, Noppies, Salesupply en DPD zich over deze materie gebogen en een online crossbordertool ontwikkeld. 
Ondernemers ontvangen met deze tool advies dat toegespitst is op hun eigen situatie. Hiermee kunnen ze makkelijker de stap naar het buitenland maken. Denk aan advies op gebied van onder meer marketing, regelgeving, verzendingen en inrichting van een webshop. Advies voor een uitrol naar Frankrijk en Spanje is als eerste beschikbaar, de bedoeling is om de tool uit te breiden met adviezen voor andere interessante e-commerce landen.
 
Eén van de experts, Sjoukje Goldman MSc (docent marketing strategy, projectleider van het ‘Crossborder Ecommerce in Europe’-project en promovendus bij de Digital Commerce onderzoeksgroep van de Hogeschool van Amsterdam) licht de keuze voor deze landen toe: “Frankrijk en Spanje staan op de 4e en 5e plaats van landen met het hoogste crossborder potentieel. Dit potentieel is berekend op basis van de omzet van crossborder consumentenbestedingen bij buitenlandse webshops. Er is echter nog weinig over Frankrijk en Spanje bekend, waarmee de keuze voor deze landen evident is.”
Hoe werkt de crossbordertool?
Als ondernemer begin je de online tool met de vraag wat voor soort ondernemer je bent; een starter op e-commerce gebied, een starter in het buitenland of een professional. Ook kun je daar een keuze maken voor Frankrijk en/of Spanje. Daarna krijg je als ondernemer de voor jouw ambitie relevante vragen te zien waarmee je een adviesrapport kan creëren, gebaseerd op jouw eigen input. Dit gepersonaliseerde advies ondersteunt de meest optimale uitrol naar een succesvolle uitbreiding naar Frankrijk en/of Spanje.
Bekijk de tool op www.crossbordertool.nl
Crossborder e-commerce trends in Europa
De Europese e-commercemarkt is sterk in beweging. Dat geldt voor ondernemers en e-commercebedrijven, maar ook voor de Europese e-shopper. Dit komt onder andere naar voren uit een onderzoek dat DPDgroup in 21 landen onder 23.450 e-shoppers uit heeft laten voeren door Kantar TNS. Ook hierin komt het grote potentieel van deze markt duidelijk naar voren en zijn er verschillende crossborder e-commerce trends te onderscheiden. Bekijk de bevindingen en conclusies op: https://www.dpd.com/nl/business_customers/insight_e_shopper_study

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht