Crowdfunding van start voor real life game van Museum Escape
Met het succes van de crowdfunding gaat de escape room ervaring dit najaar van start in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden
Utrecht, 12 augustus 2024 – Museum Escape, ontwikkelaar van interactieve ervaringen, is een crowdfunding gestart op het crowdfundingplatform CrowdAboutNow. Met de crowdfunding hopen de initiatiefnemers hun beleving A Night at the Museum te openen in het Rijksmuseum van Oudheden. Daarna zal het project doorreizen naar andere musea in Nederland. Binnen een maand is al 39.010 euro opgehaald. Minimaal 40.000 euro is nodig om de opening te garanderen.
Museum Escape: A Night at the Museum combineert de spanning van een escape room met de interactiviteit van Real Life Games en dynamiek van immersief theater. Bezoekers hebben directe invloed op de verhaallijn, waardoor iedere speelervaring anders is. Het project zal als een pop-up ervaring door heel Nederland reizen, met als eerste stop het Rijksmuseum van Oudheden.
Beeld: Initiatiefnemers van ‘A Night at the Museum’
In de startblokken
Initiatiefnemer Marc van Hasselt en zijn team staan te popelen om dit project uit te mogen voeren. Verhaal, puzzels en het visuele concept worden uitgewerkt, en de eerste afspraken met musea zijn gemaakt. De première staat gepland voor november dit jaar, met 8 speeldata verspreid over november en december in Leiden. Voor 2025 zijn ze in gesprek met het Nationaal Militair Museum om de ervaring daar op de planning te zetten voor meerdere avonden. Andere musea hebben ook al hun interesse getoond.
De handen ineen met CrowdAboutNow
Om de financiering rond te krijgen heeft van Hasselt de handen ineen geslagen met CrowdAboutNow. Via het platform kan iedereen mee investeren in het project, dit kan door een bedrag uit te lenen aan de initiatiefnemers of door al een ticket te kopen voor ‘A Night at the Museum’.
Op dit moment heeft de campagne nog 14 dagen te gaan en is er al 97% van het doelbedrag opgehaald. Van Hasselt kijkt ernaar uit om de plannen werkelijkheid te maken en verder te gaan met de ontwikkeling.
EINDE PERSBERICHT
Over Museum Escape
De vraag naar immersieve en interactieve ervaringen neemt toe. Millennials geven steeds vaker de voorkeur aan het geven van ervaringen in plaats van fysieke cadeaus, met de populariteit van escape rooms als duidelijk voorbeeld. Museum Escape speelt hierop in met interactieve escape rooms op bijzondere locaties. Eerder ontwikkelde Marc van Hasselt al immersieve ervaringen in musea verspreid over Nederland, zoals het Nationaal Militair Museum, het Zuiderzeemuseum en Slot Loevestein.
Crowdfundingpagina: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/museumescape
Korte video pitch: https://www.youtube.com/watch?v=Rwm9bLmVZok&t=2s
Contact met Museum Escape
Marc van Hasselt
M: marc@adventurescape.nl
T: 06-39764354
Over CrowdAboutNow
CrowdAboutNow helpt bedrijven die willen groeien of veranderen. Of ondernemers die een nieuw bedrijf willen starten. Dit doen ze met behulp van crowdfunding. Samen met mooie initiatieven creëren ze een op maat campagne waarin het verhaal en de doelen van de ondernemer centraal staan. Je bepaalt zelf je financieringsvoorwaarden en krijgt passend advies. Op deze manier helpt CrowdAboutNow bij de financiering én wordt er gewerkt aan een sterke community van waardevolle relaties. Relaties die je visie delen en klaarstaan met advies. Dit doen ze voor (lokale) ondernemers met een sociaal hart en een duidelijke missie.
Contact met CrowdAboutNow
Hilde Nugteren
M: Hilde@crowdaboutnow.nl
T: 06 19 38 81 62
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.