Industry Wire

Geplaatst door -

Customer Interaction Group breidt team applicatiespecialisten verder uit

Schiphol-Oost, 23 mei 2012 – De verdere professionalisering van klantcontacten (telefonisch, via bedrijfswebsites en via sociale media) draagt bij aan de groei van de orderportefeuille van bedrijven als Customer Interaction Group. Reden voor uitbreiding van het team van applicatiespecialisten bij deze in klantcontacten gespecialiseerde automatiseringsexpert. Met uitbreiding van het team met Robin Goossen telt het bedrijf nu 35 medewerkers. Behalve voor afnemers in Nederland implementeren, beheren en supporten zij ook applicaties voor klantcontact en klantenservice in ons omringende Europese landen en zelfs tot in de Verenigde Staten.

Bedrijven die meer rendement willen halen uit klantcontacten proberen zoveel mogelijk relevante informatie op een ordelijke manier te registeren en te analyseren. Software van producenten als Avaya, RightNow, Texas Digital en Verint zorgt ervoor dat marketeers, verkoopadviseurs, servicemedewerkers en bedrijfsjuristen altijd beschikking hebben over actuele en accurate gegevens op individueel klantniveau. De automatiseringsoplossingen worden ingezet om te luisteren, te analyseren, te reageren, processen te managen en managementbeslissingen te ondersteunen.

De in 2002 door entrepreneur Hanjo Huizing samen met Bob Raadjes opgerichte Customer Interaction Group speelt net als andere aanbieders in deze sector in op de uitbreiding van mondelinge klantcontacten (telefonie) met interactie via bedrijfswebsites, e-mail en sociale media. Bij telefonische contacten gaat het vooral om de bereikbaarheid en het optimaliseren van de afhandeling van bijvoorbeeld bestellingen en servicevragen. Bij contacten via de website speelt onder meer de schriftelijke beantwoording van vragen, het snel en gemakkelijk relevante antwoorden vinden in FAQ-secties, realtime chatsessies met support desks, goed werkende ‘eigen accounts’ van klanten, etc. Social-media-activiteiten moeten helpen de relaties met klanten te versterken en vereisen inspanningen op het gebied van brand monitoring, webcare, buzz & PR, campagnes en merkactivatie. De toekomst ligt volgens Huizing en Raadjes in de integratie en optimalisatie van al deze vormen van klantcontact.

Over de auteur:
Ewold de Bruijne is zelfstandig gevestigd communicatieadviseur. Hij werkt ondermeer voor diverse technologiebedrijven, waaronder IPsoft, Veenman, Releaze, Unifiedroot, Smart SharePoint Solutions. Hij opereert onder de vlag van Brightmen and Coolwords (www.bmcw.nl) en publiceert geregeld op persoonlijke titel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht