Geplaatst door Cyberhedge

Cyberhedge: 2018 begin van het einde van sociale media

Hoofddorp, 20 december 2018 – Het analysebedrijf Cyberhedge stelt dat 2018 het jaar wordt waarop het aantrekkelijke van social media zwaar afneemt, en daarmee ook de winstgevendheid. De vermeende hack waardoor Twitter is getroffen, is het begin van een nieuwe fase waarin meer oproepen voor strenger toezicht en normen voor het beheer van digitale activa komen. Volgens Cyberhedge is het probleem met Twitter niet zozeer de hack, maar het ontbreken van gevestigde normen voor het beheer van digitale activa.

Twitter wordt gestraft voor twee tegenstrijdige maatregelen die het maandag trof. De Amerikaanse Senaat beschuldigde het bedrijf ervan dat het onvoldoende openheid verschafte over de manier waarop het met data omspringt. Mede daarom besloot Twitter afgelopen maandag om juist zijn transparante kant te laten zien door bekend te maken dat het slachtoffer is geworden van een hack. Het bedrijf liet echter weinig los over de mogelijke gevolgen van dit incident. Volgens Cyberhedge is het niet verrassend dat dit de markt in verwarring heeft gebracht.

Ryan Dodd, oprichter en CEO van Cyberhedge: “Twitter verdient bakken met geld met de verkoop van advertenties, net zoals bijvoorbeeld televisie- en radiozenders. Het grote verschil is dat topmensen en toezichthouders verwachten dat de laatstgenoemden richtlijnen volgen voor een verantwoord beheer van content.”

Volgens Cyberhedge is het niet verantwoord dat social media-bedrijven er andere regels op mogen nahouden. Dodd: “Deze grote technologiebedrijven innen maar wat graag de cheques van adverteerders, zonder zelf ook maar een cent voor hun content te hoeven betalen. Die wordt namelijk gratis en voor niets aangeleverd door gebruikers van Twitter, Facebook en Google (YouTube). Gratis content zonder toezicht is een uiterst winstgevend verdienmodel. Zolang je ermee weg kunt komen, tenminste. We zullen volgend jaar op 2018 terugkijken en zien dat er in deze periode eindelijk een bewustwording is ontstaan, die de vraag naar veilig beheer en regelgeving van digitale activa heeft gestart.

Over Cyberhedge

Cyberhedge is een analysebedrijf dat cyberrisico’s vertaalt naar de financiële gezondheid van een organisatie. Het bedrijf geeft aandeelhouders, investeerders, bedrijfsleiders en andere betrokkenen diepgaande financiële onderbouwing voor het rapporteren van de risico’s die het gebruik van technologie met zich meebrengt. Cyberhedge heeft kantoren in Washington DC, New York en Luxembourg. Bezoek voor meer informatie: http://cyberhedge.com