Geplaatst door Deezer

Deezer en BMW ConnectedDrive gaan samenwerking aan

Amsterdam, 10 november 2015 – De wereldwijde digitale muziekstreamingdienst Deezer en BMW ConnectedDrive, onderdeel van de BMW Group, kondigen vandaag een partnership aan. Deezer wordt onderdeel van de service Online Entertainment. Automobilisten hebben nu – zelfs zonder een smartphone – direct onbeperkt toegang tot meer dan 35 miljoen muzieknummers en gesproken content vanuit hun auto. De ingebouwde simkaart zorgt voor een optimale verbinding met de uitgebreide catalogus van Deezer in zowel binnen- als buitenland. Om hier gebruik van te kunnen maken moet de auto voorzien zijn van ConnectedDrive Services en het Navigation System Professional.

Onbeperkt audioplezier
Registratie bij Online Entertainment, en daarbij ook bij Deezer, gebeurt via e-mail. Automobilisten die al een Deezer account hebben, kunnen direct inloggen zodat zij meteen toegang hebben tot al hun eerder gecreëerde playlists. Er zit geen limiet op het aantal afgeluisterde nummers of de verbruikte data, zelfs wanneer er buiten Nederland gereisd wordt. Ook in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk kunnen automobilisten genieten van alles wat Deezer te bieden heeft zonder dat hier aanvullende internationale tarieven of roamingkosten voor gelden.

Op het moment dat muziek via Online Entertainment geselecteerd wordt, start de download op de harde schijf van het Navigation System Professional. Muzieknummers van albums worden ook meteen op de harde schijf opgeslagen. Het resultaat is non-stop luisterplezier in de auto en tegelijkertijd een groeiende muziekdatabase op de harde schijf. Als de muziek opgeslagen is, kunnen de nummers op elk moment offline zonder verbinding met Deezer afgespeeld worden. Zo kan de service ook gebruikt worden in de landen waar de service nog niet beschikbaar is.

Meer informatie is ook te lezen op de Deezer blog: http://blog.deezer.com/bmw-partners-with-deezer-to-offer-drivers-unlimited-music/