Geplaatst door Delta

DELTA groeit in zes maanden met 10.000 internetklanten

Binnen een half jaar heeft DELTA de 10.000ste DELTA-internetklant buiten Zeeland verwelkomd. In het Utrechtse Langbroek is vandaag het eerste internetabonnement in gebruik genomen. In de voortuin van het bedrijf Van Vliet Kastanjehout werd door de ondernemer Ernst-Jan Damen en directeur DELTA Telecom Ludolf Rasterhoff tijdens een ceremoniële handeling een Zeeuwse strandpaal onthuld. De paal staat symbool voor de eerste DELTA-internetaansluiting buiten Zeeland.

Sinds het begin van dit jaar organiseerde DELTA campagnes in 21 gebieden buiten Zeeland. Sindsdien kozen 10.000 klanten voor een internetabonnement bij DELTA. Vandaag activeerde DELTA de eerste internetaansluiting in de Utrechtse regio Kromme Rijnstreek. Naast Utrecht, bevinden de campagnegebieden zich in de provincies Limburg, Brabant, Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland en Drenthe.

Directeur DELTA: “Ambitie om in iedere provincie voet aan de grond te krijgen”
“Het is ongelooflijk snel gegaan. In maart verkocht DELTA de eerste abonnementen buiten Zeeland en na slechts een paar maanden staan we bij iemand thuis met een supersnelle DELTA-internetverbinding”, aldus Rasterhoff. “En we zijn vastberaden deze groei voort te zetten. De ambitie is om volgend jaar in iedere provincie voet aan de grond te hebben.”

Eind mei 2018 werd bekendgemaakt dat het buitengebied van de regio Kromme Rijnstreek een glasvezelnetwerk zou krijgen. Meer dan de helft van de ongeveer 3.500 huishoudens heeft zich ingeschreven voor een aansluiting, waarmee de vooraf gestelde voorwaarde is behaald. Het gaat om het buitengebied van Utrechtse Heuvelrug, Houten, Wijk bij Duurstede, Bunnik, Zeist (zuidelijk van de stad), een groot deel van Woudenberg en het gebied van Rhenen langs de Nederrijn tot en met Elst.

Glasvezel belangrijke katalysator voor groei bedrijven
Aan de flanken van de Utrechtse Heuvelrug ligt houtwerf Van Vliet Kastanjehout. Directeur Ernst-Jan Damen over de nieuwe aansluiting: “Interactieve TV, video’s streamen of foto’s uploaden. Je hoeft thuis niemand uit te leggen wat de voordelen zijn van een snelle internetverbinding. Maar voor ons is een snelle en stabiele internetverbinding ook een hele belangrijke katalysator voor de verdere groei van het bedrijf.”