Geplaatst door DTG

Den Helder en Alkmaar ontvangen voor laatste maal De Telefoongids

Amsterdam, 17 december 2018 –  Het afgelopen jaar verschenen in Nederland voor de laatste keer de 45 gedrukte regionale edities van De Telefoongids & Gouden Gids. Vorige week startte de verspreiding van de laatste gids in regio Den Helder en Alkmaar . De verspreiding neemt enkele weken in beslag. Daarmee komt na bijna 140 jaar een einde aan een unieke informatievoorziening van telefoon- en adresgegevens voor alle inwoners van regio Den Helder en Alkmaar.

Sinds 1996 verschijnen de (altijd actuele) gegevens ook al online op detelefoongids.nl. Het zal niemand verbazen dat inmiddels het overgrote deel van de gebruikers online telefoonnummers, adresgegevens en openingstijden van winkels opzoekt. Om de beperkte groep ouderen die de gedrukte versie van de gids nog gebruiken tegemoet te komen, worden er speciale cursussen georganiseerd door DTG in samenwerking met SeniorWeb om hen te helpen de overstap naar online te maken.

DTG heeft inmiddels zelf de volledige omslag naar online gemaakt en helpt het mkb zich online te presenteren. Het mkb dat voorheen nog adverteerde in De Telefoongids & Gouden Gids heeft nu al de mogelijkheid om via speciale abonnementen zijn website, adres- en bedrijfsgegevens op 30 online platformen, waaronder Google, optimaal vindbaar maken. Zo wordt elk bedrijf optimaal online vindbaar voor gebruikers die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een loodgieter, pizzarestaurant, fysiotherapeut of kapper.

Passend afscheid van een iconisch boekwerk

Uitgever DTG sluit de publicatie van gedrukte telefoongidsen in stijl af met een speciale editie. De laatste Telefoongids & Gouden Gids wordt een uniek bewaarexemplaar en kan na verschijning nog een paar jaar gebruikt worden.

Begeleiding senioren

Gebruikers van de papieren Telefoongids wil DTG helpen om de telefoonnummers en andere informatie over personen en bedrijven online op te zoeken. In samenwerking met SeniorWeb biedt DTG tegen een kleine vergoeding voor de betrokken vrijwilligers workshops ‘online zoeken’ aan. Ook op de website van SeniorWeb wordt meer informatie aangeboden omtrent het online zoeken naar telefoonnummers: www.seniorweb.nl/telefoonnummer-opzoeken.

Belangstellenden kunnen meer informatie vinden op www.seniorweb.nl/leercentra of tijdens kantooruren contact opnemen met Seniorweb op telefoon 030–2769965.

Overigens blijft de telefonische nummerinformatielijn 1819 beschikbaar als alternatief voor online zoeken.