Industry Wire

Geplaatst door dentsu Benelux

Dentsu Benelux en Braingineers openen het dentsu Attention Lab

Dentsu Benelux gaat een langdurige samenwerking aan met neuroscience agency Braingineers. 17 november jongstleden openden zij gezamenlijk, tijdens dentsu’s grootste klantevenement ‘dentsu Cafe’, de deuren van het dentsu Attention Lab.

Door gebruik te maken van de expertise en technologie van Braingineers kan dentsu Benelux digitale prestaties van klanten in e-commerce en campagnes optimaliseren met behulp van de laatste neuroscience methoden.

Daar waar media en advertising een ‘always-on’ strategie volgen en sales beweegt naar een omnichannel aanpak, gaan die twee nog steeds niet hand in hand ten aanzien van een seamless customer experience en in het meten van echte aandacht en emotionele impact. Dentsu werkt al jaren vanuit de Attention Economy theorie, wat aandacht voor reclame-uitingen centraal stelt. Het dentsu Attention Lab, in samenwerking met Braingineers, is een volgende stap om dit daadwerkelijk vorm te geven voor klanten.

Melvin van Gom, Partnership Director dentsu Benelux: “Er zijn talloze ontwikkelingen in onze branche en met deze nieuwe neuromarketingmogelijkheden kunnen we verder gaan in effectmetingen en gedragsvoorspellingen van consumenten. Welke emotionele impact heeft text-to-speech of gepersonaliseerde audio? Hoe intuïtief en effectief is outstream-video? Hoe kan een publisher een eigen advertising ecosysteem op attentie bouwen? Zo zijn er legio onderwerpen die ons vakgebied weer verder brengen.”

Roger van der Spek, Managing Director Braingineers: “Normaliter kost het jaren om neuromarketingmogelijkheden op te bouwen, iets wat wenselijk was bij dentsu Benelux voor het Attention Lab. Door de opzet van het Braingineers-lab te gebruiken, kunnen we experts blijven op ons eigen vakgebied en ook zelf neuroscience oplossingen inzetten voor onze partners. Door het bundelen van die kennis aan het dentsu Attention Lab ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor vraagstukken.’

Over dentsu Benelux
Dentsu is het meest geïntegreerde mediabedrijf ter wereld en levert verschillende diensten welke wij onderverdelen in 3 servicelijnen; ‘dentsu Creative Amsterdam’, ‘dentsu Media’ en ‘Merkle, a dentsu company’ (CXM). In ons wereldwijde netwerk werken 46.000 gepassioneerde collega’s, in 143 markten, voor 85 van de top 100 adverteerders.

Ons doel? Wij creëren samen met het merk de beste oplossingen en diensten zodat nieuwe mogelijkheden ontstaan die een duurzame groei en business transformatie over de gehele consumer journey realiseert.

Over Braingineers
Braingineers is een neuromarketing agency die als eerste in Nederland neuro-usability introduceerde. Door eigen neuromarketing-oplossingen te ontwikkelen, zoals Brainsight, een predictive eye-tracking tool en een self-service neurolab oplossing voor eindgebruikers, maakt Braingineers neuroscience toegankelijk. In de afgelopen jaren won Braingineers diverse awards als agency, voor haar researchers en ook voor haar innovaties.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht