Industry Wire

Geplaatst door Aviva Solutions

DHB Bank verstevigt haar digitale groei ambitie met de inzet van een Digital Experience Platform

In 2023 is DHB Bank op zoek gegaan naar een ervaren partner om haar online aanwezigheid te transformeren. DHB Bank had vier websites gebaseerd op een verouderde versie van het Digital Experience Platform Kentico die een broodnodige upgrade nodig hadden naar de laatste versie van Kentico Xperience. Dit was echter niet alleen een technische upgrade; het was ook een uitgelezen kans om de websites volledig te herontwerpen en te optimaliseren voor een betere gebruikerservaring. De wens van de klant was duidelijk. “Onze website moet een belangrijkere rol spelen bij het acquireren van nieuwe klanten”. Hiermee gingen we aan de slag.

Met Kentico Xperience 13 klaar voor de toekomst
DHB Bank benaderde ons vanwege vier belangrijke uitdagingen met hun website: 1) Hun vorige partner bood geen Kentico-diensten meer aan, 2) het verouderde design dat na vijf jaar vernieuwing behoefde, 3) de noodzaak tot opfrissing van de tekstuele inhoud, en 4) de vereiste upgrade van hun CMS-versie.

De overstap naar Kentico Xperience 13 was slim en gericht op het makkelijker maken van hun groei. Met Kentico kan DHB Bank nu eenvoudig meerdere websites beheren, content toevoegen en aanpassen, en gebruikersrollen flexibel beheren. Deze keuze is een belangrijke stap naar een digitale toekomst waarin DHB Bank succesvol kan blijven groeien en zich waar nodig moeiteloos kan aanpassen aan hun bedrijfsdoelen.

Klantgerichte benadering door Aviva Solutions
Aviva Solutions gaat grondig te werk om de behoeften en wensen van klanten te verfijnen. Door strategische sessies en interactieve workshops worden zakelijke vereisten en klantbehoeften gedefinieerd. Uit dit proces kwamen cruciale bevindingen naar voren, waarbij DHB Bank zich meer wilde richten op de customer journey en life cycle. De website moest een prominentere rol spelen in de acquisitieperiode, gericht op het verminderen van vragen en het verbeteren van klantinzicht.

Stapsgewijze lening aanvraag en innovatieve componenten
Aviva Solutions ontwerpt, ontwikkelt en test oplossingen in samenwerking met UX-designers, front-end en back-end developers, en testengineers. Het ontwikkelde ontwerp inclusief interactieve componenten zoals een loan calculator en interest calculator, is specifiek afgestemd op de behoeften van DHB Bank.

Digitale toekomst met Google Analytics 4
Om het maximale rendement uit het digitale platform te halen, implementeerde Aviva Solutions Google Analytics 4 voor alle websites van DHB Bank. Hierdoor kan het DHB Bank-team nauwkeurig klantgedrag meten en geavanceerde meetanalyses en rapporten gebruiken om prestaties te optimaliseren.

Hierbij volgen ook kwartaalmeetings en een roadmap met doorontwikkelingen voor optimalisatie en marketingmogelijkheden. Hierbij werd specifiek aandacht besteed aan de aankomende samenwerking met de Marketingmanager. Samen met deze toekomstplannen streven we naar continue verbeteringen en innovatie om de digitale aanwezigheid van DHB Bank optimaal te benutten.

“Security is van het hoogste belang voor onze bank. Daarom zochten we een partner met expertise en een bewezen trackrecord in de financiële sector. Aviva Solutions, als Kentico Gold Partner, onderscheidt zich met de beste aanpak en projectplanning, waarmee ze zich presenteren als een professionele, betrouwbare en ervaren Kentico-partner.” Engin Asar, Business analist DHB Bank.

Over DHB Bank
DHB Bank is een vooraanstaande financiële instelling met een duidelijke missie en visie die haar kernwaarden weerspiegelen. De bank richt zich op het leveren van hoogwaardige producten en diensten aan zowel residentiële klanten in Europese markten als internationale bedrijven in geselecteerde landen.

Over Aviva Solutions
Aviva Solutions is een fullservice digital agency met 16 jaar ervaring met Kentico-implementaties. Aviva heeft Certified Developers én Marketers in dienst om vanuit alle perspectieven de benodigde kennis en ervaring te bieden aan Kentico klanten. Deze aanpak heeft geleid tot het behalen van Kentico Gold Partner status, Quality Expert en global award winning implementaties met verschillende Kentico klanten.

Bezoek onze website voor meer informatie over het project: https://www.avivasolutions.nl/ons-werk/dhbbank

Contact
Aviva Solutions
info@avivasolutions.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht