DHL biedt douanekennis via webinar

Schiphol, 9 september 2014 – DHL organiseert deze maand voor exporteurs een internetseminar over douanezaken. Dit zogenaamde webinar is gericht op het MKB en voorziet in de noodzakelijke kennis om als bedrijf succesvol te kunnen exporteren.  Het seminar wordt gegeven door Piet Roos, mede-auteur van het boek ‘Exporteren doe je zo’. “De douaneregels en –formaliteiten zijn voor veel exporteurs overweldigend”, zegt Piet Roos. “Bedrijven willen hun handen er niet aan branden en besteden douanezaken daarom uit. Daarmee verdwijnt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor de uitvoer van douanezaken niet. Kennis van zaken is dus van groot belang voor exporteurs ongeacht of douanezaken in huis worden gedaan of uitbesteed zijn”. Inmiddels zijn er al meer dan 200 inschrijvingen.

Douanekennis opdoen

In een webinar van 30 minuten geeft Piet Roos hands-on kennis en informatie over douanezaken. Aan bod komen de services van de douane, vereenvoudigde douaneregelingen, de betekenis van Harmonised Statistic (HS) code en de douane-ontwikkelingen in de nabije toekomst.

Datum: 18 september 2014
Tijd: 15:00 uur – 15:30 uur