Geplaatst door everis

Didier Lambert versterkt everis als Global Go-To-Market Lead voor Life Insurance BPaaS

• Didier geeft sinds 1 juni leiding aan het onderdeel van het bedrijf dat zich richt op ‘Business Process Outsourcing as a Service’ (BPaaS) voor levensverzekeringsmaatschappijen
• everis ziet BPaaS als een belangrijke strategische driver bij haar klanten. Haar BPaaS-aanbod helpt verzekeringsmaatschappijen met het versnellen van de digitale transformatie en het verhoogt de efficiëntie van processen en verbetert de klantervaring
• Didier zal met zijn collega’s de visie van everis, die gericht is op innovatie en het creëren en leveren van nieuwe producten en diensten, verder vormgeven en uitvoeren

Brussel – everis, een wereldwijd adviesbureau en onderdeel van de NTT DATA Group, heeft Didier Lambert aangesteld als Go-To-Market Lead voor Life Insurance BPaaS voor Europa. Didier, vanaf 1 juni in deze functie actief, richt zich op het versterken van de aanwezigheid en dienstverlening van everis in Europa. Tegelijkertijd zal hij zich bezighouden met het helpen van klanten binnen de verzekeringsbranche bij hun modernisering en digitale transformatie.

In zijn meer dan 25 jaar durende loopbaan in de verzekeringssector heeft Didier voor zowel verzekeraars als software- en consultancybedrijven gewerkt. Didier heeft veel ervaring in het begeleiden van klanten bij het gebruik van technologie. Ook heeft hij ervaring opgedaan met de implementatie van core-platformen, de integratie met Insurtechs en de creatie van digitale componenten. Daarnaast heeft hij veel ervaring met het verhogen van de efficiëntie, binnen zowel ‘open’ als gesloten/Service Book-management, door gebruik van robotisering, innovatie en digitale transformatie.

Een van de hoogtepunten in zijn carrière is het opzetten van een van de grootste en meest efficiënte Closed Books Centres of Excellence in Europa, waar miljoenen polissen worden beheerd en de kosten aanzienlijk verlaagd werden.

Bruno Abril, Global Head of Insurance bij everis, onderdeel van de NTT DATA Group, licht toe: “Dankzij de ervaring en sectorkennis van Didier willen en kunnen we de everis ‘value proposition’ voor de levensverzekeringsmaatschappijen waarmee we samenwerken, sterk verbeteren en uitbreiden. Ik weet zeker dat de kennis van Didier onze kansen op Life Closed Books en BPaaS-projecten op de Europese markt zal vergroten.”