Geplaatst door DigitasLBi

DigitasLBi leider in Global Digital Marketing

Wereldwijde technologie en marketingbureau DigitasLBi, onderdeel van Publicis One en Publicis.Sapient, is in het door Gartner Inc. onlangs gepubliceerde “Magic Quadrant for Global Digital Agencies” rapport uitgeroepen tot leider.

In het verslag worden 22 digitale agentschappen geëvalueerd op basis van 15 verschillende criteria. DigitasLBi bereikte de hoogste algemene positie voor haar uitvoerende vermogen in het Magic Quadrant voor Global Digital Marketing Agencies. Dit is het tweede achtereenvolgende jaar dat DigitasLBi in het “Leaders” kwadrant een hoge positie heeft gekregen.

Gartner noemt de sterke punten van DigitasLBi:
• Focus op bedrijfsresultaten: “DigitasLBi is door klanten het hoogst beoordeeld om haar strategische diensten, ten opzichte van haar peers. Het bureau heeft zeer veel kennis van marketingoplossingen die nodig zijn om de bedrijfsresultaten te verbeteren en de customer experience te verhogen. Zo hebben het mobiele platform voor Dunkin Donuts en de dynamische creatieve retargeting inspanningen voor eBay, tot goede groei en meetbare resultaten van de omzet behaald voor deze merken.”
• Accountmanagement: “Het agentschap heeft ook de hoogste score op project management diensten voor haar klanten, wat ervoor zorgt dat de strategische visie niet verloren of afgezwakt werd bij de uitvoering. Klanten waardeerden het bureau voor haar reactievermogen en de stabiliteit van accountteam, een combinatie van consistentie en behendigheid.”
• Data & media: “DigitasLBi heeft krachtige kerncompetenties rondom data, als gevolg van haar direct marketing erfgoed, met meer dan 450 analytics medewerkers. De combinatie met in-house media teams is een belangrijk onderscheidende factor in een markt, daar waar de andere bureaus vaak afhankelijk zijn van externe mediamogelijkheden.”

“Voor twee jaar op rij door Gartner Magic Quadrant als Leader te worden benoemd, en daarnaast ook dit keer de hoogste totale positie voor onze uitvoeren kracht behalend, benadrukt dat DigitasLBi echte business-oplossingen in een complexe marketing landschap levert”, zegt Tony Weisman, CEO, DigitasLBi Noord Amerika. “Onlangs zijn we ook erkend voor ons leiderschap in bedrijfstransformatie in twee IDC MarketScape onderzoeksrapporten, waarin DigitasLBi werd uitgeroepen tot een wereldleider in digitale Customer Experience en digitale productinnovatie.”

SapientRazorfish, ook onderdeel van het Publicis.Sapient platform, trad ook toe tot het leiderskwadrant, wat de kracht en mogelijkheden laat zien van Publicis.Sapient in het helpen van klanten te transformeren naar een digitale omgeving.

Gartner definieert Magic Quadrant “Leaders” als:
Leiders hebben diepe, brede kwaleiten over alle competenties, met name met betrekking tot strategische diensten (wat business strategie en digitale business transformatie vaardigheden omvat). Leiders implementeren uitgebreide en effectieve oplossingen die aanzienlijke investeringen in creatief talent en marketing technologie benutten. Ze investeren hun eigen R&D budget om de richting van de markt te bepalen. Als gevolg hiervan, zijn de leiders aanbieders voorbeeld in de voortdurende evolutie en transformatie van marketing in een digitale wereld.

Leiders onderhouden een levensvatbaar bedrijf, ongeacht de wereldeconomie. De relatie van leiders met klanten gaan veel verder dan marketing promoties, vaak in de vorm van concurrerende aanbiedingen buiten hun primaire sector (bijvoorbeeld management consulting, productie ideeën en productontwikkeling voor offerteaanvragen). Leiders helpen hun klanten bij het ontwikkelen van digitale marketing platforms ontworpen voor systemische groei en schaal; ze doen dat door gebruik te maken van hun eigen significante ervaringen en digitale marketing oplossingen gedreven door data en analyses.

Lees hier het Magic Quadrant Gartner 2017 rapport:

Over DigitasLBi Nederland
DigitasLBi, onderdeel van Publicis One Nederland, is een wereldwijd marketing -en technologiebureau dat bedrijven transformeert voor het digitale tijdperk. Wij helpen onze klanten creatieve en technologische uitdagingen te omarmen om zo de wijze waarop ze zaken doen te veranderen. Het maakt niet uit waar we onze klanten tegenkomen op hun digitale reis. Onze gedeelde expertise van brand building, creativiteit, technologie en distributie zorgt er altijd voor dat ze voorbereid zijn op de toekomst.