Dimension Data voor vierde jaar op rij leider in het Magic Quadrant voor communicatieoutsourcing en professional services

Barneveld, 12 november 2014 – ICT-oplossingen en diensten leverancier Dimension Dataheeft vandaag aangekondigd één van de slechts zes organisaties wereldwijd te zijn die door Gartner, Inc., in het leiderskwadrant is geplaatst van het Magic Quadrant  voor communicatieoutsourcing en professional services (COPS) 20141, voor het vierde jaar op rij.

De analisten van Gartner onderzochten vijftien leveranciers van IT-diensten op het gebied van zakelijke communicatie. Daarbij hanteerden zij twee criteria: compleetheid van visie en de mogelijkheden van de onderneming om hiernaar te handelen.

Brett Dawson, CEO van Dimension Data: “We zijn erg trots dat we voor het vierde jaar op rij in het leiderskwadrant staan. Dit is dan ook een belangrijke mijlpaal voor ons. Bij alles dat we doen, staat onze klant centraal. In de afgelopen twaalf maanden hebben we daarom geïnvesteerd in onze COPS-vaardigheden. Onze focus blijft nog altijd liggen op het afleveren van servicegerichte diensten die onze zesduizend klanten van over de hele wereld helpen hun bedrijfsambities te verwezenlijken. We hebben onze consulting en professional services uitgebreid en hebben modellen ontwikkeld zoals ons Software Defined Networking Development Model en UC Development Model. Op dit moment zijn onze consulting- en professional services de snelst groeiende tak binnen Dimension Data.”

Dawson vertelt dat Dimension Data de komende tijd verder zal evolueren tot full-service-organisatie: “We breiden onze traditionele communicatiediensten uit om ook cloudservices te kunnen bieden. Met deze services maken we het voor onze klanten mogelijk om van een capex- naar een IT-as-a-Service-model te gaan. Ook heeft het onze communicatiecapaciteiten in de IT-outsourcingsector significant versterkt.”

“Met deze successen in het boekjaar 2014 geloof ik dat Dimension Data een goede positie heeft binnen de COPS-markt. Dimension Data heeft een sterke strategie om grote bedrijfswaarde te leveren aan zijn klanten, bij elke stap in hun reis naar resultaatgerichte ICT”, zegt Dawson.

Het rapport van Gartner is beschikbaar op http://www.dimensiondata.com/COPSMQ.

-EINDE-

1 Gartner, “Magic Quadrant voor Communicatieoutsourcing en Professional Services?, Christine Tenneson, Eric Goodness, Bjarne Munch. 4 november 2014

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op http://www.dimensiondata.com/nl-NL.

Over Gartner
Gartner steunt in zijn onderzoekspublicaties geen enkele leverancier, product of dienst en adviseert gebruikers niet om leveranciers te kiezen met de hoogste beoordelingen. De publicaties van Gartner bevatten de mening van de Gartner-organisatie en zijn niet te beschouwen als feiten. Gartner wijst elke aansprakelijkheid af, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek. Dat is inclusief de aansprakelijkheid voor verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.