Geplaatst door DMCC

DMCC breidt uit: ‘TQIS moet kwaliteit in klantcontact helpen verbeteren’

DMCC Group heeft een nieuwe organisatie onder haar vleugels : Trusted Quality & Integrity Solutions, kortweg TQIS. De organisatie controleert de kwaliteit van klantcontact in zowel sales als service kanalen. Arjen van Eeuwen, directeur van DMCC Group: “TQIS maakt de kwaliteit van alle klantinteractie inzichtelijk door gesprekken te beoordelen  op onder meer tone of voice, inhoud en interactie. Zo zorgt quality monitoring voor een continu verbeteringsproces op je belangrijkste asset: je klantenportfolio”.

Overname is win-win

TQIS is in de markt bekend onder de naam Certified. Omdat certificering geen core business was voor  Essent Retail Energie, de vorige eigenaar, is de overname door DMCC een win-win voor beiden. Certified controleert door het uitluisteren van gesprekken en het certificeren van medewerkers gesprekskwaliteit in het telefonisch verkoopkanaal. Onder de vleugels van DMCC worden de quality control werkzaamheden nu uitgebreid. TQIS verzorgt quality monitoring in alle klantcontact, voor zowel opdrachtgevers als leveranciers van diensten. En die ambitie klinkt door in de nieuwe naam Trusted Quality & Integrity  Solutions. TQIS wordt met DMCC ondergebracht in de DMCC Group holding.

Praktisch en toegankelijk

TQIS en DMCC blijven aparte organisaties met separate klanten én medewerkers. DMCC richt zich op compliance  en bedient de adverteerder. TQIS kijkt naar algehele kwaliteit in klantcontact en werkt voor opdrachtgever en leverancier. De organisaties zijn wel uit hetzelfde hout gesneden. Van Eeuwen licht toe: Onze beide bedrijven maken compliance en kwaliteit toegankelijk voor organisaties. We geven klanten het instrumentarium om wetgeving en kwaliteitsmaatregelen in hun organisaties te implementeren en monitoren. We stellen ze in staat zelf goede keuzes te maken.”