Industry Wire

Dochteronderneming Heineken kiest voor Manhattan Supply Chain Commerce oplossingen

France Boissons, distributeur van dranken en dochteronderneming van Heineken Frankrijk, zet de Warehouse Management (WMS) en Supply Chain Intelligence (SCI) oplossingen van Manhattan Associates in binnen haar distributiecentra (DC) in Frankrijk. De oplossingen van Manhattan Associates, die tot nu toe in zes DC’s zijn geïmplementeerd, stellen France Boissons in staat om een betere dienstverlening aan de 60.000 zakelijke klanten te bieden. Ook kan de distributeur bestellingen van klanten op een meer winstgevende manier afhandelen.

De oplossingen hebben France Boissons al geholpen bij het moderniseren en optimaliseren van processen binnen hun supply chain netwerk. Medewerkers van het distributiecentrum kunnen flexibeler en efficiënter werken en de business is in staat om sneller in te spelen op veranderende vraag. Ook kunnen zij verkoopmogelijkheden beter benutten als gevolg van seizoenspieken, productpromoties of evenementen. Het bedrijf ziet ook de nauwkeurigheid van order fulfilment toenemen waardoor de dienstverlening aan klanten, zoals restaurants, hotels, cafés en clubs, verder wordt verbeterd. Hierdoor groeit de merkloyaliteit, wat vervolgens leidt tot een hogere omzet.

“Wij worden iedere dag met een aantal supply chain uitdagingen geconfronteerd: seizoensinvloeden, grote diversiteit aan producten, bestellingen van verschillende omvang en het afhandelen van bestellingen in overeenstemming met de wensen van de klant”, stelt Gaël Prigent, hoofd supply chain bij France Boissons. “Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, waren we op zoek naar een robuuste en betrouwbare supply chain oplossing die om kan gaan met fluctuerende volumes, het mogelijk maakt om de operationele efficiëntie te verbeteren en ons meer inzicht biedt in de supply chain processen.”

“Manhattan biedt de expertise en technologie die klanten helpen om hun merkbeloften waar te maken. Wij zijn verheugd dat France Boissons nu al duidelijke voordelen ziet van onze Supply Chain Commerce oplossingen”, stelt Pieter Van den Broecke, managing director Central Europe Manhattan Associates.

Het WMS van Manhattan Associates, dat met de voice oplossing van Vocollect is geïntegreerd, heeft een belangrijke bijdrage aan de verbeterde prestaties binnen de distributieprocessen van France Boissons geleverd. Manhattan’s Supply Chain Intelligence oplossing stelt de directie van France Boissons in staat om, op basis van het monitoren en analyseren van supply chain data, snel op belangrijke ontwikkelingen of uitzonderingen te anticiperen op het moment dat ze plaatsvinden.

Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter.

Over France Boissons
France Boissons is een dochteronderneming van Heineken Frankrijk en één van de grootste distributeurs van dranken voor de horeca. Het hoofdkantoor van France Boissons is gevestigd in Rueil-Malmoison en de onderneming heeft 60.000 klanten, 23 dochtondernemingen, 80 distributiecentra en zo’n 3.000 medewerkers. Dankzij de samenwerking met enkele sterke partner merken en diverse exclusieve eigen merken, heeft France Boissons een uitgebreid portfolio van kwaliteitsproducten, zoals bieren, wijnen koffie, water, frisdrank en sterke dranken. Voor meer informatie: www.france-boissons.fr.

Over Manhattan Associates
Manhattan Associates brengt ondernemingen dichter bij hun klanten. Wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende Supply Chain Commerce oplossingen die groei realiseren door omzet en klantbeleving aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain performance en efficiëntie aan de achterkant. Met onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring zorgen we ervoor dat onze klanten klaar zijn om de omnichanneluitdaging aan te gaan. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht