Industry Wire

Doe-het-zelf specialist Intergamma kiest Adyen voor betalingen

Amsterdam – Intergamma, de franchiseorganisatie van de winkelformules GAMMA en KARWEI, heeft Adyen geselecteerd als leverancier voor haar online betaalsysteem. Intergamma zocht naar een nieuwe betaaloplossing om de conversie in de webshops te verbeteren. Met de vorige oplossing zag Intergamma te veel klanten afhaken tijdens het bestelproces. Met het omnichannel betaalplatform van Adyen heeft Intergamma nu een oplossing waarmee alle relevante online betaalmethoden worden ondersteund en tegelijkertijd de mogelijkheid om haar toekomstige cross channel-strategie in te vullen.

De nieuwe betaalpagina’s van Intergamma zijn volledig uitgevoerd in de look en feel van haar e-commerce websites. Dit wekt vertrouwen bij de consumenten. Tegelijkertijd is de oplossing geoptimaliseerd voor mobiele betalingen zodat bestellingen op tablets en telefoons ook naadloos kunnen worden afgehandeld.

De overstap van Intergamma biedt meer mogelijkheden om cross channel- en cross device-activiteiten te realiseren. Adyen zal Intergamma helpen om haar plannen voor de connected store te verwezenlijken. Hierbij zal gebruik worden gemaakt van zuilen, tablets en mobiele telefoons op de winkelvloer om het verkoopproces te bevorderen.

“We zijn erg enthousiast dat we mogen bijdragen aan de innovaties van Intergamma op het gebied van de connected store”, zegt Roelant Prins, CCO van Adyen. “We zijn ervan overtuigd dat het betalingsproces van Intergamma aanzienlijk zal vereenvoudigen nu betalingen via Adyen kunnen worden geaccepteerd, wat uiteindelijk een positieve impact zal hebben op de bedrijfsresultaten van Intergamma.”

Laurens Miedema, Manager Cross channel binnen Intergamma voegt hieraan toe: “Het is voor ons essentieel dat het betalingsproces voor klanten eenvoudig is. Door gebruik te maken van Adyens diensten besteden we het complexe betalingsproces uit en zijn wij als organisatie klaar voor de toekomst.”

Over Adyen

Adyen is een toonaangevend leverancier van betalingstechnologie die bedrijven een integraal platform biedt voor het accepteren van betalingen van klanten in alle delen van de wereld. Het stelt zich ten doel om bedrijven te helpen met het verbeteren van de klantenervaring, het stroomlijnen van betalingsprocessen en uiteindelijk het vergroten van hun omzet. Hiertoe biedt Adyen hen de mogelijkheid om online, mobiele en Point-of-Sale (POS)-betalingen te accepteren op basis van meer dan 250 betaalmethoden en 187 verschillende transactievaluta’s. Adyen beschikt over hoofdkantoren in Amsterdam en San Francisco en vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Het bedient meer dan 3.500 klanten, waaronder vier van de vijf grootste Amerikaanse internetbedrijven en bekende merken zoals Facebook, Airbnb, Spotify, Groupon, Evernote, Booking.com, Viagogo, Yelp, Vodafone, Mango, O’Neill, SoundCloud, Indiegogo, KLM en JustFab.

 

Over Intergamma

Intergamma B.V. is een franchiseorganisatie voor bouwmarkten in Nederland en België. Met de exploitatie van de winkelformules GAMMA en KARWEI is Intergamma marktleider in de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. Intergamma exploiteert de webshops karwei.nl, gamma.be en gamma.nl. Op franchisebasis exploiteert Intergamma ongeveer 400 bouwmarkten. In Europa behoort Intergamma tot de vijftien grootsten. Intergamma streeft naar verantwoord ondernemen, op een respectvolle manier voor de mens en haar omgeving. Intergamma is een jonge, innovatieve onderneming.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht