DPG Media integreert brand lift-technologie van Brand Metrics in Ad Manager-platform
Door de uitbreiding wordt het meten van merkimpact eenvoudiger en toegankelijker voor adverteerders en bureaus in België en Nederland.
Amsterdam, Nederland – 28 oktober 2025 – Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit. De brand lift-technologie is nu volledig geïntegreerd in het selfservice advertentieplatform Ad Manager van DPG Media.
Dankzij deze integratie kunnen merken het effect van hun campagnes meten op verschillende merkdoelstellingen, zoals awareness, consideration, preference en action intent. Adverteerders kunnen deze KPI’s nu kosteloos volgen bij campagnes met een mediabudget vanaf €10.000.
Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media, zegt: “We zijn blij dat we onze adverteerders een eenvoudige en toegankelijke manier kunnen bieden om brand lift te meten, direct binnen ons Ad Manager-platform. Er is geen extra handeling vereist, en de meting wordt onafhankelijk uitgevoerd via onze vertrouwde partner Brand Metrics.”
Meer inzicht met de juiste technologie
De technologie van Brand Metrics vormt de basis van de Brandfacts-metingen binnen DPG Media’s Ad Manager. Zo kunnen adverteerders op een betrouwbare manier zien wat de impact is van hun mediacampagnes. Dit helpt media-inkopers beter te begrijpen welke waarde hun investeringen opleveren, een inzicht dat steeds belangrijker wordt nu het meten van campagne-effectiviteit complexer is geworden.
Elwin Gastelaars, Chief Revenue Officer bij Brand Metrics, voegt toe: “We zijn er trots op dat DPG Media het gebruik van onze technologie in Ad Manager verder uitbreidt. Zo krijgen adverteerders beter inzicht in de impact van hun campagnes op merkvoorkeur. Brand lift-data helpt klanten te begrijpen waarom campagnes succesvol zijn, ondersteunt mediabestedingen en helpt ineffectieve advertenties te verminderen. Dankzij deze inzichten krijgen merken en adverteerders een vollediger en genuanceerd beeld van hun campagneresultaten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.