Industry Wire

Geplaatst door BuddyBuy

Drie Spar-vestigingen bereiken klanten eenvoudig en gericht door inzet socialmedia-platform BuddyBuy

Doorn, 31 januari 2012 – Drie vestigingen van Spar, de buurtsupermarkt voor verse dagelijkse boodschappen, hebben gekozen voor de socialmarketing-oplossing van BuddyBuy. Spar Van Ommen met een vestiging in Sint Maartensdijk en in Oud-Vossemeer en Spar Van der Beek uit Vuren, gaan hun klanten met behulp van BuddyBuy snel, eenvoudig en gericht benaderen door acties of promoties te delen via sociale media. Met behulp van de tool die BuddyBuy biedt, krijgen zij inzicht in wie deze promoties leest en doorstuurt. Op die manier kunnen zij niet alleen hun klantenkring verder uitbreiden maar ook er voor kiezen om de trouwe klanten te belonen met voor hen specifieke aanbiedingen.

Spar is een Nederlandse buurtsupermarktketen met 300 aangesloten winkels. Deze winkels worden geleid door zelfstandige supermarktondernemers die verstand van zaken hebben, maar bovenal zijn betrokken bij de plaats waarin hun winkel is gevestigd. De Spar-ondernemer kent zijn klanten nog echt persoonlijk. Toch is het ook voor Spar van groot belang om zijn netwerk zo breed mogelijk te hebben. En om die reden hebben Spar Van Ommen en Spar Van der Beek ervoor gekozen in zee te gaan met BuddyBuy.

Arjan van Ommen, eigenaar van Spar Van Ommen in Sint Maartensdijk en Oud-Vossemeer: “Als wij als Spar-vestiging bijvoorbeeld een tweet uitsturen, kunnen we niet zien wat hier verder mee gebeurt. Met behulp van het dashboard van BuddyBuy kunnen we inzicht krijgen in de achterkant van de campagnes. Zo kunnen we zien wie wat accepteert, doorstuurt en nog veel belangrijker, aan wíe er wordt doorgestuurd via sociale media. Op die manier zien we welke groep écht in ons is geïnteresseerd en wie onze echte klanten zijn. Door de oplossing die BuddyBuy biedt, kunnen we onze trouwe klanten die campagnes of promoties doorsturen, belonen door ze bijvoorbeeld een voucher met barcode toe te sturen waarmee ze een gratis product kunnen ophalen. Op die manier belonen we onze trouwe klanten en belangrijker nog: ze komen met deze voucher natuurlijk naar onze winkel.”

BertJan van Beek, directeur bij Spar Van Beek vult zijn collega aan: “Door de campagnes te creëren en te versturen naar de diverse sociale media via BuddyBuy bereiken we een doelgroep die we alleen met folders niet zouden bereiken. Sociale media zijn de toekomst en de generatie die eraan zit te komen, is heel veel met deze vorm van communicatie bezig. Wij vinden het belangrijk om op deze innovaties in te spelen en te proberen om al onze doelgroepen zo goed mogelijk te bereiken.”

Paul Hassels Mönning, namens BuddyBuy: ”Door de samenwerking tussen de Spar-vestigingen en BuddyBuy kunnen we goed aantonen welke win-win-situatie het BuddyBuy-platform oplevert. Spar Van Ommen en Spar Van der Beek kunnen met een druk op de knop hun campagnes/promoties naar een of meerdere sociale netwerken publiceren. Zo breiden ze hun netwerk uit, doordat ze inzicht in de gegevens van hun klanten krijgen en doordat de klanten kunnen profiteren van de promoties en campagnes die de supermarkten via de verschillende sociale media aanbieden.”

“Inmiddels hebben we zowel nationaal als internationaal enkele tientallen klantcampagnes gevoerd en zien we uitsluitend positieve resultaten”, vervolgt Mönning. “De conversie overtreft alle traditionele manieren van marketing en laat duidelijk zien dat ’advocate marketing’ effectief is. Doordat binnen BuddyBuy een dashboard voorhanden is, kunnen we tot op detail het resultaat zien en is het eenvoudig om de voordelen te herkennen en het rendement aan te tonen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht