Dynatrace en ServiceNow verdiepen strategische samenwerking om autonome IT-activiteiten te bevorderen
 
		
		Dynatrace, het toonaangevende AI-gestuurde observabilityplatform, en ServiceNow, het AI-platform voor bedrijfstransformatie, kondigen een meerjarige strategische samenwerking aan om autonome IT-activiteiten te bevorderen en intelligente automatisering op te schalen voor gezamenlijke zakelijke klanten.
Nu organisaties steeds meer investeren in agentic AI om de operationele efficiëntie te verhogen, stemmen Dynatrace en ServiceNow hun oplossingen op elkaar af om proactieve en intelligentere activiteiten mogelijk te maken. Dynatrace biedt geavanceerde deterministische en agentic AI voor proactieve root cause-analyse, voorspelling en geautomatiseerde oplossingen in cloud- en AI-native omgevingen. ServiceNow vult dit aan met krachtige AI-agents en AIOps-mogelijkheden om IT-service en operationeel beheer te stroomlijnen en te automatiseren. Samen stellen Dynatrace en ServiceNow klanten in staat om betere resultaten te behalen, services te optimaliseren en naadloze digitale ervaringen te bieden die de tevredenheid van klanten en medewerkers verhogen.
Daarnaast zal Dynatrace ServiceNow implementeren voor Enterprise Service Management, HR Service Delivery en Asset Management. ServiceNow zal het observabilityplatform van Dynatrace gebruiken ter ondersteuning van zijn digitale activiteiten. De bedrijven zullen de inzichten uit hun implementaties gebruiken om voortdurende verbeteringen aan te brengen in integraties en de algehele klantervaring. Zo kunnen ze een snellere implementatie en impact voor klanten realiseren.
“Autonome IT is de toekomst en onze samenwerking met Dynatrace draait om het versnellen van Zero Outage-resultaten”, aldus Rahul Tripathi, Group Vice President en General Manager ITSM en ITOM bij ServiceNow. “Door de realtime, AI-gestuurde observability van Dynatrace te combineren met het AI-gestuurde IT Service & Operations Management van ServiceNow, kunnen IT-teams verder gaan dan traditionele processen en een nieuw tijdperk ingaan van proactieve systemen die continu leren, zich aanpassen en zichzelf op schaal herstellen.”
“Dynatrace en ServiceNow gaan een samenwerking aan om realtime observability om te zetten in betrouwbare, autonome actie gedurende de gehele softwareleveringscyclus”, aldus Steve Tack, Chief Product Officer bij Dynatrace. “We helpen klanten te anticiperen op problemen, oplossingen te coördineren en hun services continu te optimaliseren door deterministische en agentic AI te combineren. Zo komen ze dichter bij autonome preventie, oplossing en optimalisatie op bedrijfsschaal.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.