Geplaatst door CMTA

Een echte Content Marketing Topcase Avond!

Op donderdag 24 juni jl. organiseerde Platform Content Marketing, het kennisplatform voor contentmarketingbureaus, de allereerste Content Marketing Topcase Avond (CMTA) in het OBA Theater Amsterdam.

Het Platform Content Marketing wil met CMTA doorlopend aandacht geven aan vooruitstrevende en hoogstaande cases van de verschillende bureaus. Deze cases hebben een plek op www.cmta.nl en donderdag 24 juni was het tijd om dit tijdens de allereerste topcase-avond onder de aandacht te brengen.

“Ook dat hoort bij het meer uitdragen van wat doen. We hebben hier letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk omdat we vinden dat het vak dat verdient, zeker nu andere podia als de Grand Prix Content Marketing al enige tijd ontbreken”, zegt Coen Zeevenhooven, voorzitter van Platform Content Marketing. Dit initiatief van Platform Content Marketing staat open voor zowel leden als niet-leden van het Platform.

Tijdens de avond kregen vertegenwoordigers van 7 bureaus de gelegenheid om ieder hun “Meest Markante” case te presenteren aan een driekoppig, onafhankelijk feedbackpanel en meer dan 100 online kijkers. Het panel, bestaande uit de ervaren professionals Carolien Vader (CEO Bladendokter), Siobhan Burger (medeoprichter Arttenders) en Bas Hakker (Media- en marketingjournalist), stelde kritische vragen en zocht vooral naar onderscheidend vermogen en een inspirerend voorbeeld voor het vak.

Aan het eind van de avond werden er 4 erkenningen toegekend aan deelgebieden van het vak. De winnaars van deze erkenningen zijn:

• Meest Markante Case ‘Creatie’ – Canon van Nederland (The Social Club)
  • Meest Markante Case ‘Distributie’ – Comedy Buddy’s (Zandbeek)
  • Meest Markante Case ‘Effectiviteit’ – Wellant LIVE (Social Inc.)
  • Meest Markante Case ‘Strategie’ – ABN AMRO MeesPierson (LVB)

Als sluitstuk werd na intensief overleg door het feedbackpanel en de mening van de online stemmers meenemend de Meest Markante Case “Overall”: Canon van Nederland (The Social Club)!

Het feedbackpanel roemde deze door David Barens van The Social Club gepresenteerde case om zijn veelzijdigheid, effectiviteit, creativiteit, waardoor het Canon van Nederland dan ook als potentiele kanshebber in een aantal categorieën naar voren kwam. Ook de online stemmers vonden deze case de terechte winnaar van de overallprijs.

“Deze avond is niet het eind van een seizoen, zoals we vaak bij een Award-cyclus zien, maar juist het begin van een dynamisch CMTA-jaar waarin we veel cases een permanent podium bieden op CMTA.nl. We zullen regelmatig met elkaar het verhaal achter de schermen van verschillende cases delen, op alle mogelijke manieren. We roepen bij deze dan ook alle bureaus op om cases te blijven plaatsen op de website. Zo blijven we dit prachtige podium vullen met markant contentmarketingwerk en kunnen we tijdens de volgende editie op 19 mei 2022 weer nieuwe Markante Case Erkenningen uitreiken!”, aldus Zeevenhooven.

De website van CMTA is www.cmta.nl.

De website van Platform Content Marketing is www.platformcontentmarketing.nl.