Industry Wire

Geplaatst door Edelman

Edelman versterkt creatief leiderschap en strategie met de komst van internationaal talent Andre Matarazzo

Amsterdam, 15 april 2016 – Edelman maakt de aanstelling bekend van internationaal talent en prijswinnend marketer Andre Matarazzo als Executive Creative Director in Europa. De van oorsprong Braziliaan zal zich vestigen in het kantoor van Edelman in Amsterdam om vanaf daar samen te werken met teams uit het wereldwijde netwerk van Edelman.

De aanstelling onderstreept de overtuiging van Edelman dat originele, impactvolle creatieve concepten en ideeën bepalend kunnen zijn voor het succes van de communicatie en marketing activiteiten van klanten. En daarmee voor de mate waarin business uitdagingen daadwerkelijk geadresseerd worden.

Vóór Edelman was Andre Global Creative Leader en Partner bij het creatieve distributienetwerk Flag, waar hij verantwoordelijk was voor de internationale groei en uitbreiding van het Braziliaanse bedrijf. Naast ervaring met internationale bureaus zoals Sid Lee, SapientNitro en Blast Radius, is Andre ook betrokken geweest bij de oprichting van één van de meest creatieve digitale bureaus van Latijns-Amerika, GRINGO. Onder leiding van Andre is GRINGO van een tweeledig team uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 100 werknemers dat meer dan dertig internationale awards won en een groot aantal Fortune 500 bedrijven tot klant mocht rekenen. In 2011 heeft GRINGO zich bij WPP gevoegd en werd het bedrijf de nieuwe Latijns-Amerikaanse tak van Possible Worldwide. Tijdens zijn carrière heeft Andre verscheidene awards gewonnen, waaronder zes Cannes Lions, drie Art Director’s Club awards en een Gold Clio.

Over zijn nieuwe functie zegt Andre: “Het is een geweldige kans voor mij om deel uit te maken van de evolutie van de creatieve industrie. Het is voor klanten belangrijk dat wij verder denken dan het conventionele, grenzen verleggen en doelgroepen op een innovatieve en inspirerende manier betrekken. Edelmans visie op het gebied van communicatiemarketing is gebaseerd op dit principe en ik kijk ernaar uit om met de getalenteerde teams van het bureau samen te werken en om mijn creatieve expertise in te zetten in campagnes.”

Dat Andre vanuit Amsterdam gaat werken is goed nieuws voor Nederlandse klanten van Edelman, aldus Arent Jan Hesselink, General Manager van Edelman Nederland. “Wij geloven dat communicatie en marketing activiteiten meer effect sorteren naarmate ze beter geïntegreerd zijn. Goed geïntegreerde communicatie marketing programma’s hebben een sterk creatief hart en een digitaal DNA. Het feit dat Andre bovendien onderdeel wordt van ons senior team in Amsterdam en de leiding neemt over onze creatieve afdeling zal de impact die onze klanten al hebben in de markt een extra boost geven.”

Andre is de meest recente aanwinst in opvolging van het aanstellen van meerdere strategic senior creatives in het Europese netwerk, na de acquisitie van Edelman Deportivo (Stockholm) in 2014. Eerdere aanwinsten zijn onder andere; Bo Hellberg, voorheen werkzaam bij DDB, Tribal en Ogilvy; Craig Mandell van Mr President; en The Hub’s Rae Stones, die het London team hebben versterkt de afge

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht