Geplaatst door Wizenose

Ed-tech scaleup Wizenoze sluit een nieuwe investeringsronde dankzij internationale groei

Het Nederlandse Ed-tech bedrijf Wizenoze, dat studenten wereldwijd toegang geeft tot hoogwaardige informatie op het internet voor hun studie, heeft een nieuwe financieringsronde gesloten. Wizenoze heeft een aanzienlijke investering van nieuwe en bestaande investeerders ontvangen om internationaal te kunnen opschalen. De ronde werd geleid door “Partners in Equity”. Andere investeerders in de ronde zijn onder andere het Amsterdamse VC CapitalT en bestaande investeerders uit vorige financieringsronden.

De investeerders zien Wizenoze als de echte game-changer in het online onderwijs, nu toegang tot hoogwaardige informatie belangrijker is dan ooit. Door COVID-19 moesten 1,5 miljard studenten wereldwijd vanuit huis hun onderwijs volgen en waren zij grotendeels afhankelijk van online informatie om hun te ondersteunen tijdens het afstandsonderwijs. Wizenoze geeft deze studenten toegang tot de beste educatieve informatie die het internet te bieden heeft.

Wizenoze is dit jaar door Techleap erkend als een van de “Top 10 most promising scale-upsvanwege de snelle internationale uitrol van de afgelopen tijd.

Honderdduizenden studenten maken al gebruik van het product “Web for Classrooms” van Wizenoze, waarmee zij toegang krijgen tot relevante en hoogwaardige online informatie via belangrijke zakelijke partners, zoals Pearson BTEC, NESTA (MoE UK), Infinitas Learning, ThiemeMeulenhoff en Consortium Beroepsonderwijs. Het bedrijf heeft onlangs de lucratieve Indiase markt betreden en heeft partnerovereenkomsten gesloten om haar technologie in de grootste K12-markt ter wereld te introduceren met meer dan 200 miljoen studenten.

“Deze investering stelt ons in staat om onze technologie en producten verder te verbeteren en uit te rollen in het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en APAC en om onze internationale groeiambities te realiseren”, aldus Diane Janknegt, oprichter van Wizenoze. “We zijn op een wereldwijde missie om 1,5 miljard studenten te bereiken en hen toegang te geven tot de beste onderwijsinformatie die het internet te bieden heeft. Afgestemd op hun eigen niveau.”

“Wizenoze is sterk gepositioneerd om Web for Classrooms de nieuwe standaard te maken voor het gebruik van online informatie in klaslokalen wereldwijd,” zeiden Janneke Niessen en Eva de Mol, Partners bij CapitalT.

Over Wizenoze

Wizenoze is van mening dat het onderwijs op een keerpunt staat. Grootschalige, nationale inspanningen om technologie te gebruiken ter ondersteuning van online onderwijs zijn in opkomst en ontwikkelen zich snel. Het internet zou een geweldige bron kunnen zijn om informatie aan te bieden die aansluit bij de leerbehoeften. Echter, studenten over de hele wereld worden geconfronteerd met een stortvloed van commercieel gerichte, ongepaste en irrelevante informatie bij het online zoeken naar informatie. Wizenoze wil hier iets aan doen door de toegang tot goede informatie op het internet voor het onderwijs te vergemakkelijken. We ontwikkelen toonaangevende technologie die leerlingen in staat stelt om online informatie te zoeken en te vinden die past bij hun leerbehoeften en leesvaardigheid.

Het hoofdkantoor van Wizenoze is gevestigd in Amsterdam, NL met een internationaal kantoor in Londen, UK.