Industry Wire

Geplaatst door Proximus

Eerste details van Banx vrijgegeven: een volledig digitale en Belgische bankervaring van de volgende generatie, imagined by Proximus, powered by Belfius, die klanten in staat stelt bewustere keuzes te maken

Banx legt de lat voor digitale bankervaringen hoger, is volledig lokaal verankerd en stelt klanten in staat bewustere keuzes te maken die bijdragen tot een duurzaam België. Een unieke combinatie. Die het concept #slowbanking introduceert.

In afwachting van de échte lancering van de app dit najaar, worden vandaag al de eerste details rond Banx vrijgegeven.

Nieuwsgierige enthousiastelingen kunnen Banx mee vormgeven en deelnemen aan het gesprek over #slowbanking. Ze kunnen zich nu al registreren om een voorproefje te krijgen, hun mening te geven en natuurlijk de eerste Banx-klanten te worden bij de lancering van de app.

Een best-in-class, volledig digitale bankervaring, bedacht door Proximus en mogelijk gemaakt door Belfius

De digitale wereld verandert de manier waarop we leven en consumeren. Tegenwoordig willen we alles snel. Vandaag besteld, morgen geleverd. Met Banx[1] kan je in minder dan 5 minuten een nieuwe bankrekening openen. Scan je identiteitsbewijs, kies je Banx-rekeningtype, onderteken digitaal en je bent er klaar voor. Wanneer we tegenwoordig met vrienden uitgaan, betaalt één persoon en delen we de rekening achteraf op een volledig digitale manier. Banx maakt dit mogelijk met één tik op de knop, dankzij de functie ‘split bill’, ongeacht bij welke Belgische bank je vrienden zitten. Wanneer we vandaag de dag geld overmaken, willen we dat het onmiddellijk gebeurt. Banx maakt dit mogelijk naar iedere Belgische bank.

Banx maakt deze snelle, volledig digitale bankervaring beschikbaar voor iedere Belg.

Maar in deze snelle wereld willen we ons ook bewust zijn van de impact van onze acties op de samenleving. Daarom laat Banx je toe te vertragen en inzicht te krijgen in het effect van je transacties op de wereld om ons heen. Want waar mensen hun geld aan uitgeven, dat heeft invloed op de planeet. Banx introduceert #slowbanking.

Banx, bedacht door Proximus en mogelijk gemaakt door de bankdiensten van Belfius, biedt alles en meer dan men verwacht van de digitale bank-app van morgen. Banx biedt een in essentie volledig digitale, en toch Belgische bankervaring met een lokaal supportteam van menselijke Banx-gezichten die klaarstaan om te helpen via de telefoon, sociale media en chat. En met onze naadloze integratie van ‘stories’ maakt Banx dagelijks bankieren extra leuk en aangenaam.

Blijf op de hoogte, want in de loop van de zomer onthullen we meer unieke functies en partnerschappen.

Een persoonlijk CO₂-dashboard in de broekzak van iedere gebruiker

Volledig in lijn met de ambitie van Proximus om duurzaamheid in het hart van zijn activiteiten te verankeren, wil Banx bankdiensten aanbieden op het ritme van de planeet. In een wereld die steeds sneller gaat, stelt Banx gebruikers in staat gas terug te nemen en meer te weten te komen over de impact van hun transacties. #slowbanking.

Voor Banx hebben we samengewerkt met het Zweedse bedrijf Doconomy om een persoonlijk CO₂-dashboard te creëren waarmee iedere gebruiker eenvoudig inzicht krijgt in de impact van zijn of haar aankopen. Dat zal gebruikers in staat stellen hun bankactiviteiten bewuster te beheren en te begrijpen welke aankopen goed zijn voor de planeet en welke niet.

Onderzoek van Doconomy bevestigt dat consumenten hun CO₂-voetafdruk met maar liefst 50% kunnen verminderen door te kiezen voor items met een lagere impact.

In februari was Proximus het eerste telecommunicatiebedrijf wereldwijd dat een partnerschap aanging met Doconomy. Het CO₂-dashboard is een eerste aanzet, maar het is de bedoeling gezamenlijke initiatieven te blijven nemen ter bevordering van een gezonder milieu. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan verschillende samenwerkingsverbanden met andere lokale partners die acties voor het klimaat willen ondernemen.

Het resultaat van een uniek partnerschap dat de kracht van lokale ecosystemen illustreert…

Het strategische partnerschap tussen Proximus en Belfius, dat twee van de belangrijkste Belgische digitale bedrijven verenigt, is een uitstekende illustratie van een gedeelde, op samenwerking gebaseerde en lokaal verankerde visie. Na het samenbrengen van bank- en telecomproducten in één enkel aanbod via Beats, is Banx het tweede tastbare resultaat van deze unieke alliantie.

… om van België een voorloper in de digitale arena te maken

In het kader van zijn strategie #inspire2022 richt Proximus sterk de aandacht op het creëren van lokale en relevante digitale ecosystemen als motor voor groei en als bron van diversificatie. Met een open ingesteldheid ten opzichte van samenwerking en co-creatie in uiteenlopende sectoren wil het bedrijf een centrale rol spelen in het leveren van betrouwbare en innovatieve digitale ervaringen aan Belgische consumenten. Deze ambitie komt voort uit de overtuiging dat sterke Belgische actoren een geloofwaardig en krachtig lokaal alternatief kunnen vormen voor wereldwijde ‘hypergiants’ en dat ze van België een belangrijke digitale speler kunnen maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht