Industry Wire

Eerste Nederlandse bedrijf in email marketing automation dat app push notificaties aanbiedt

Deze week introduceert webpower een aantal nieuwe functies voor het toepassen van mobile marketing tacktieken binnen haar marketing automation platform. Hierdoor zijn digital marketeers in staat één op één te communiceren met (potentiële) klanten en naadloos te schakelen tussen email-, mobiele en sociale kanalen.

Bovenop de reeds beschikbare responsive design en sms functionaliteiten, bestaan de nieuwe functies voor mobile onder meer uit het kunnen versturen van mobiele app push notificaties, het integreren van QR codes en barcodes. Webpower is hiermee het eerste Nederlandse bedrijf in email marketing automation – en één van de weinigen wereldwijd – die het mogelijk maakt om app push notificaties te verzenden.

Interessante nieuwe functies die mobiele communicatie benutten
Het gebruik van meerdere kanalen voor een omni-channel aanpak is een hot topic binnen marketing. Door omni-channel wordt de klantervaring verbeterd , ongeacht het kanaal dat wordt gebruikt om de boodschap te verspreiden. De nieuwe functies in het webpower platform helpen de moderne digital marketeer om die optimale digitale ervaring te creëren en omni-channel toe te kunnen passen.

✓ Verstuur persoonlijke berichten naar mobiele app-gebruikers
Een app notificatie kan bijvoorbeeld ter herinnering tien minuten voordat een musical of film begint worden gestuurd door de bioscoop. Of een herinnering dat een aanbieding bijna verloopt door een online retailer.

✓ Integreer gemakkelijk QR codes in een e-mailbericht
Voeg gemakkelijk een QR code toe in de bevestigings email voor een event. Bij aankomst kunnen de gasten de code laten zien, zodat het gescand kan worden voor een makkelijke en snelle registratie en follow up na afloop.

✓ Voeg scanbare barcodes toe aan e-mailberichten
Barcodes kunnen het administratieve proces van online verkoop makkelijker maken, doordat de code gescand kan worden als het gekochte artikel is geleverd bij het thuisadres of in de winkel.

Verbeter online klantbetrokkenheid en verhoog je conversie
De nieuwe mobiele functies binnen het webpower platform voor email marketing automation ondersteunen digital marketeers in het verbeteren van online engagement (klantbetrokkenheid) en het optimaliseren van conversie.

Laura Nuhaan, Chief Marketing Officer bij webpower licht toe: “Volgens Google Think Insights is het aantal smartphonegebruikers in Europa en China significant gegroeid in 2013, met meer dan 25% vergeleken bij 2012. We zijn erg blij met de nieuwe mobiele functies, omdat mobiel een belangrijk gedeelte is van een omni-channel benadering. Onze nieuwe mobiele functies helpen onze klanten precies daarmee. Nu kunnen marketeers e-mail en mobiel nog sterker inzetten en met prospects/klanten communiceren op de juiste tijd via het juiste kanaal.”

Meer informatie over de nieuwe mobiele functies is te vinden op de webpower website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht