Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Eén-op-één relatie met smartphone gebruikers via Lightcurb

Lightcurb, hoog genoteerd in de MKB innovatie top 100, lanceert vandaag zijn geheel vernieuwde software en app, waarmee de stap naar het ultieme directe kanaal met de klant dichterbij is dan ooit. Door gebruik te maken van het Lightcurb platform krijgen ondernemers een krachtige tool voor waardevolle één-op-één communicatie door het inzetten van beacons en inzicht in waar consumenten naar zoeken. Tegelijkertijd krijgen consumenten via de Lightcurb app de beste aanbiedingen, promoties of andere services wanneer zij op locatie zijn. Wereldwijd, in meer dan 24 landen, zijn er al duizenden ondernemers die via dit slimme platform van Nederlandse bodem boodschappen uitzenden naar mensen met een smartdevice in de buurt.

Smartdevice alledaags verlengstuk voor invulling consumentenbehoeftes

Smartdevices zoals smartphone en smartwatch beïnvloeden de wijze waarop de consument informatie verzamelt, zich verplaatst en oriënteert, aankopen doet, vakanties plant en relaties onderhoudt. Met andere woorden: het is het logische en vrijwel altijd aanwezige verlengstuk voor de directe invulling van een groot aantal dagelijkse consumentbehoeftes. Met dit gegeven bouwt digitale media specialist Snakeware uit Sneek, samen met Alledaags Mobile uit Groningen, sinds 2014 een uniek open platform om een waardevolle één-op-één relatie met de klant aan te kunnen gaan. Naast de vandaag gelanceerde vernieuwingen komt binnenkort mobiel betalen en een afrekenmodel zoals Google Adwords live.

Lightcurb geheel vernieuwd

De nieuwe Lightcurb software beschikt over vele koppelvlakken zodat er snel en simpel samengewerkt kan worden met diensten van derden en bevat een KPI dashboard om de ondernemer maximaal inzicht te geven in de relevantie van zijn beacons. De vernieuwde consumenten app is nog energiezuiniger en biedt betere en stabielere beacon detectie.

KPI dashboard geeft ondernemer inzicht

Eén van de eerste zichtbare aanpassingen voor de vele gebruikers uit retail, horeca, evenementen en dienstverlening is het KPI dashboard. Dit geeft de eigenaar van een beacon realtime inzage in bijvoorbeeld: hoeveel klanten zijn bij mij op locatie geweest, hoe lang bleven die gemiddeld, hoeveel procent van hiervan is terugkerend bezoek? Door het toevoegen van het KPI dashboard krijgt de eigenaar van een beacon volledig inzicht in de kwaliteit en kwantiteit van zijn beacon boodschappen. “Door het KPI dashboard toe te voegen krijgen ondernemers inzicht in het bereik, de relevantie en de conversie van hun beacon boodschappen”, legt Ate van der Meer de toegevoegde waarde van dit nieuwe onderdeel van het Lightcurb platform helder uit.

Vernieuwde app

Ook is de iOS app de afgelopen tijd onder handen genomen. In iOS 9 zitten optimalisaties die zorgen voor een lager batterij verbruik. Om de user experience die wij in iOS8 al boden te kunnen blijven garanderen, hebben wij de afgelopen weken hard gewerkt om een betere en stabielere beacon detectie plus een nog lager batterijverbruik te realiseren. Hiermee loopt Lightcurb in de voorhoede voor wat betreft location based services door gebruik te maken van beacons. De gratis Lightcurb app voor de consument is beschikbaar in de iTunes App Store (iOS) en bij Google Play (Android).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht