Geplaatst door EPiServer

EPiServer Combineert Commerce, Content en Community

Het toevoegen van een e-commerce oplossing aan de EPiServer platforms verandert de dynamiek en zorgt voor betere resultaten in vergelijking met het vigerende integratiemodel dat gebruikt wordt door de meeste online winkels. Het Mediachase .NET e-Commerce Framework (ECF) levert een flexibele en best practices architectuur, compleet met controlemechanismen voor gebruikerservaring, losjes gekoppelde subsystemen, zoals catalogusbeheer, orderbeheer, klantenbeheer, merchandising, promoties en een volledig open .NET ontwikkel framework (API). In combinatie met het aanvullende EPiServer content management system (CMS) en EPiServer Community platform, kunnen .NET ontwikkelaars snel online winkels met mogelijkheden voor multi-branding, multi-channel en in meerdere talen werkend en snel op te leveren. Marketing taken worden gestroomlijnd door een eenvoudige interfaceen nieuwe mogelijkheden om in elke stap in het proces feedback en ervaringen van bezoekers te correleren aan de werking van de winkel en de order status.

“De kritische feedback van onze grote ontwikkelaarsgemeenschap en ons groeiende klantenbestand heeft ervoor gezorgd dat we deze e-commerce oplossing aan ons platform hebben toegevoegd,” aldus Marten Kruisinga, Country Manager EPiServer Benelux. “Veel bestaande e-commerce oplossingen maken gebruik van wel 20 integratiepunten, die de tijd en kosten voor het ontwikkelen en onderhouden van een e-commerce site doen toenemen. Door ons partnership met Mediachase kunnen wij dat ondervangen en marketeers die hulpmiddelen in handen geven die de online sales cyclus significant zullen verkorten. Daarnaast is het tegenwoordig zo dat iedere zichzelf respecterende winkelier of winkelketen een website heeft. En wat is er nou mooier dan een site die informatie verstrekt, maar consumenten ook de gelegenheid geeft meningen en voorkeuren kenbaar te maken en via Internet producten aan te schaffen. En daardoor bedrijven de beschikking geeft over klantenvoorkeuren en interessegebieden, waar zij op hun beurt hun aanbod op af kunnen stemmen. Steeds meer grote retailers maken gebruik van e-commerce als belangrijk kanaal om klanten te bereiken en te behouden. Nederland staat natuurlijk bekend om zijn handelsgeest en internationale contacten en Nederlandse bedrijven kunnen dan ook optimaal profiteren van deze manier van zakendoen.”

Managing Director Lightmaker Nederland, Jan van Boesschoten: “De combinatie van content, community en commerce is een significante stap voorwaarts voor deze markt. Onze klanten waarderen de ‘engaged’ internet ervaring die wij door EPiServer kunnen leveren. Het aan het platform toevoegen van e-commerce, geeft ons de mogelijkheid nu ook retail sites te ontwikkelen die deze vorm van betrokkenheid en interactie bieden.” Lightmaker is een toonaangevend interactief bureau en partner van EPiServer.

“De relatie tussen EPiServer en Mediachase is ongekend in de CMS markt,” claimt Chris Lutz, Mediachase President en CEO. “Wij zijn verheugd over onze samenwerking met EPiServer, om het succes van ons ECF product in de markt uit te bouwen en om de mogelijkheden die we onze system integrators, full service marketing bureaus en IT organisaties bieden verder uit te breiden. Deze krachtige combinatie levert de beste oplossing voor ‘kopen en bouwen’ in één.”

De EPiServer en Mediachase platforms zijn vanaf nu beschikbaar. Het geïntegreerde EPiServer e-commerce platform wordt verwacht in de eerste helft van 2010.

Over EPiServer
EPiServer is ‘s werelds snelst groeiende leverancier van Web Content Management (WCM) platforms en online social communities. 3.000 klanten over de hele wereld gebruiken EPiServer CMS voor het creëren van collaboratieve en attractieve Web sites. EPiServer CMS is de basis van meer dan 9.000 websites en wordt dagelijks door meer dan 130.000 web editors gebruikt. EPiServer levert haar Web Content Management platform via een uitgebreid netwerk van meer dan 350 partners in 30 landen. Het combineert de stabiliteit en de dienstverlening van een commercieel product met de florerende developer community van een open source project, via de EPiServer World community van meer dan 8.000 ontwikkelaars. EPiServer is een Microsoft Gold Certified Partner, met een AAA-ranking door Dun & Bradstreet sinds 2000. Het bedrijf is in 1994 opgericht en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid Afrika, Australië en Engeland. Meer over EPiServer: www.episerver.com.

Over Mediachase
Mediachase ontwerpt, integreert en bouwt innovatieve software oplossingen en tools voor bedrijven die hun zakelijke activiteiten intern en extern moeten stroomlijnen. Het Mediachase hoofdkantoor bevindt zich in Los Angeles, Californië, en het bedrijf heeft kantoren in Washington, D.C. en Kaliningrad, Rusland. Mediachase is een particuliere onderneming, opgericht in 1997, met klanten in heel de wereld.

Meer informatie:
EPiServer, Marten Kruisinga, +31 (0)23 7114477, marten.kruisinga@episerver.com