Geplaatst door Episerver

Episerver neemt softwarebedrijf Peerius over

Haarlem, 1 september 2016 – Episerver, de leidende provider van digital marketing, content management en digital commerce cloudoplossingen, kondigt de overname aan van Peerius. Dit bedrijf voorziet in intelligente software waarmee digitale content vanuit de cloud volledig gepersonaliseerd wordt ongeacht het gebruikte (omnichannel) medium. Deze slimme technologie versnelt de ‘onafhankelijke personalisatieslag’ van content tegelijkertijd via verschillende kanalen.

Nu de slimme personalisatietechnologie van Peerius onderdeel wordt van het Episerver Digital Experience Cloud™ aanbod, profiteert de gebruiker vanaf vandaag van de meest uitgebreide digitale platformervaring uit de cloud. Deze overname onderstreept bovendien de visie van Episerver op het verder personaliseren van digitale content. Marketeers en retailers worden real-time ondersteund met intelligente voorspellende en zichzelf aanpassende data waardoor zij in staat zijn vooruit te lopen op het gedrag en de intenties van de bezoeker. Bovendien is er gelegenheid een klantdialoog op individueel niveau aan te gaan wat resulteert in een betere online ervaring.

“De overname van Peerius bewijst dat Episerver werkelijk toegevoegde waarde biedt bovenop onze kernactiviteiten op het gebied van digital marketing, content management en digital commerce cloudoplossingen,“ zegt Mark Duffell, President en CEO van Episerver. “Peerius sluit prima aan op ons Digital Experience Cloud aanbod. Het voegt intelligente context toe aan bestaande digitale content. Onze relaties kunnen hun klanten nu voorzien van een gebruikerservaring die volledig op maat is. 1:1 Klantbetrokkenheid van e-commerce bedrijven wordt nu echt realiteit. Bovendien is deze uitbreiding van Episerver goed voor het beheren van zo’n $18 miljard omzet aan digitale commerce van onze klanten per jaar.”

“Wij zijn zeer verheugd dat wij met deze overname toegang krijgen tot de uitgebreide wereldwijde infrastructuur van Episerver en hun uitgebreide netwerk aan marketing- en cloudpartners,” vertelt Roger Brown, CEO van Peerius. “Onderdeel zijn van Episerver zorgt voor een versnelde ontwikkeling van ons productportfolio in zowel de zakelijke omgeving, consumentenmarkt als voor onze retailklanten. Het helpt ons tevens om een positie te verwerven in de directe verkoop aan eindgebruikers. Een markt waarin Episerver een stevige marktleidende positie heeft.”

Volgens onderzoek van marktanalist Forrester heeft 75% van de bedrijven personalisatie van digitale content hoog op de agenda staan. Sterker nog, dit thema krijgt meer prioriteit dan het productaanbod en de sales promoties (55%) en het doen van aanbevelingen (49%) via verschillende kanalen. De nieuwe Episerver-Peerius combinatie voorziet dus in een grote marktbehoefte. De nieuwe generatie personalisatietechnologie opent deuren voor bedrijven die op basis van voorspellende data-analyses digitale ervaringen persoonlijk kunnen maken voor zowel anonieme als bekende websitebezoekers die interactie aangaan en digitaal zaken willen doen.

Peerius blijft als een zelfstandige entiteit opereren als onderdeel van het Episerver bedrijf. Bestuurder Roger Brown van Peerius blijft actief in zijn huidige rol waarin hij rapporteert aan Mark Duffell, de President en CEO van Episerver.

Over Episerver
Episerver verbindt e-commerce en digital marketing om bedrijven te helpen met het creëren van unieke klantervaringen en meetbare resultaten. Door content, e-commerce en multichannel marketing functionaliteiten in de Digital Experience Cloud™ te combineren, werkt Episerver voor de hele klantcyclus van online bedrijven; van intelligente optimalisatie en lead generatie door conversie en herhaalde verkoop op een gebruiksvriendelijke en snelle manier. Ondersteund door een innovatief netwerk met 880 partners in meer dan 30 landen helpt Episerver 8.800 digitale leiders om ontwrichtende, transformationele strategieën te omarmen, zodat bedrijven uitstekende ervaringen kunnen leveren, ongeacht het kanaal waar ze klanten willen betrekken. Episerver is opgericht in 1994 en heeft inmiddels kantoren in de Verenigde Staten, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid-Afrika, Australië, Spanje, de Arabische Emiraten en Groot-Brittannië. Meer informatie: www.episerver.nl.