Geplaatst door ESET

ESET benoemd tot ‘Strategic Leader’ in AV-Comparatives Endpoint Prevention and Response Test

Sliedrecht, 22 december 2020 – ESET, een wereldwijde leider in cybersecurity, is uitgeroepen tot ’Strategic Leader’ in het Endpoint Prevention and Response (EPR) Comparative Report, één van de meest uitgebreide tests van endpoint detection and response (EDR)- en endpoint security oplossingen tot nu toe uitgevoerd door AV-Comparatives. Voor het rapport werd de ESET PROTECT Enterprise-bundel, bestaande uit de ESET PROTECT-managementconsole, ESET Endpoint Security en ESET Enterprise Inspector – ESET’s EDR-oplossing – getest*.

AV-Comparatives, een toonaangevende, onafhankelijke testorganisatie die bekend staat om het aanbieden van innovatieve tests in een realistische omgeving, onderwierp de producten van negen leveranciers aan tientallen gerichte aanvallen, elk met een verscheidenheid aan technieken en tactieken.

Naast de traditionele diepgaande tests heeft AV-Comparatives tevens een Enterprise EPR CyberRisk Quadrant™ ontwikkeld. In dit kwadrant wordt rekening gehouden met zowel de effectiviteit van elk product bij het voorkomen van een aanval, de daaruit voortvloeinde berekende besparingen, de aanschafkosten van het product en de kosten voor de nauwkeurigheid van het product (eventuele kosten die worden gemaakt als gevolg van false positives). ESET is met haar oplossingen in het kwadrant benoemd tot Strategic Leader – de hoogst mogelijke certificering in het kwadrant. Strategic Leaders worden gekenmerkt door producten met een zeer hoog investeringsrendement en een zeer lage total cost of ownership. Dit is mogelijk dankzij een combinatie van uitzonderlijke technologische mogelijkheden en redelijke kosten. Daarnaast ontwikkelen Strategic Leaders baanbrekende ideeën en implementeren deze op indrukwekkende wijze in hun producten aldus AV-Comparatives.

ESET behaalde bijzonder hoge scores in de categorieën ‘active response‘, ‘passive response‘ en ‘combined prevention/response capabilities‘, waarbij de hoogste percentages van de test werden behaald met respectievelijk 98%, 100% en 100%. In de categorie combined prevention behaalde slechts vier van de negen leveranciers een dergelijk resultaat.

Daarnaast prijst het rapport de eenvoudig te gebruiken intuïtieve console, evenals de contextuele gegevens die werden verstrekt om security-analisten in staat te stellen de bedreigingen te prioriteren, te mitigeren en verder te onderzoeken. Naast bedreigingsgegevens en -inzicht lieten de ESET oplossingen een goede mapping zien naar de MITRE ATT&CK®, waardoor analisten een incident kunnen escaleren wanneer nodig en extra defensieve maatregelen kunnen nemen indien deze beschikbaar zijn.

De CEO en oprichter van AV-Comparatives, Andreas Clementi, verklaarde in een reactie dat ESET niet alleen de hoogste gecombineerde preventie- en responsescore in de test behaalde, maar ook uitstekende algemene detectie- en rapportagecapaciteiten demonstreerde. “De testresultaten droegen bij tot de laagste total cost of ownership van ESET voor organisaties onder alle beoordeelde leveranciers en verzekerden ESET’s positie als strategische leider in deze nieuwe test van AV-Comparatives”.

Juraj Malcho, Chief Technology Officer bij ESET, reageerde als volgt: “We zijn erg trots op deze resultaten en op het feit dat we door AV-Comparatives zijn uitgeroepen tot Strategic Leader in zo’n rigoureuze en belangrijke nieuwe test. We zijn gepassioneerd om constant onze geavanceerde oplossingen te verbeteren en te innoveren, en het testen door derden is een cruciaal onderdeel om ervoor te zorgen dat we die belofte ook waarmaken. De hoge scores in deze EPR-test weerspiegelen zowel onze toewijding aan de veiligheid van onze klanten als onze toewijding aan het leveren van de allerbeste EDR- en endpoint securityoplossingen, vanuit zowel passief als actief verdedigingsstandpunt.”

Om meer te weten te komen over de bekroonde oplossingen van ESET, klik hier.

*In Nederland is deze bundel verkrijgbaar onder de naam ESET Targeted Attack Protection.

Over ESET

Al meer dan 30 jaar ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESETs R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.