Geplaatst door Esize

Esize introduceert nieuwe dienst voor uitbesteden van digitaliseren facturen

Weesp, 18 augustus 2015 – Esize, leverancier van Cloud Spend Management-oplossingen, introduceert een nieuwe dienstverlening die klanten flexibele ondersteuning biedt bij het digitaliseren (scannen en herkennen) van inkoopfacturen. Ondanks de vele voordelen die elektronisch factureren kent, zien organisaties de implementatie van een oplossing voor het digitaliseren van facturen nog vaak als een complex en tijdrovend proces. Om organisaties hierin te ondersteunen heeft Esize een nieuwe propositie ontwikkeld die het mogelijk maakt voor klanten om de handmatige verwerking van facturen volledig uit te besteden. Uitgangspunt is de bewezen technologie van het Esize Purchase to Pay-platform in combinatie met jarenlange expertise op het gebied van geautomatiseerde factuurverwerking. Zo helpt Esize organisaties om het Accounts Payable proces te versnellen en kosten te minimaliseren.

Kostenefficiënt
Organisaties ontvangen jaarlijks grote aantallen inkoopfacturen, via de post of e-mail, als XML of PDF. Om elke factuur handmatig af te handelen is een tijdrovend en arbeidsintensief proces. Helaas te vaak met onnodige fouten en vertragingen tot gevolg, die kunnen leiden tot boetes voor te late betaling of het mislopen van betalingskorting. Esize helpt organisaties om inkomende facturen, ongeacht het formaat, om te zetten naar gebruiksklare elektronische factuurgegevens. In een fractie van de tijd die organisaties zelf nodig hebben om deze handmatig te verwerken. Een kostenefficiënte oplossing om snel en voordelig factuurgegevens te laten scannen en in te voeren in het Esize inkoopsysteem, zonder te hoeven investeren in de noodzakelijke software.

Versnel doorlooptijd van factuurverwerking
De nieuwe dienstverlening houdt concreet in dat elke inkomende factuur, aangeleverd via de post of e-mail, als XML of PDF, wordt ingelezen met OCR-software. Daarna vindt leverancier validatie plaats en verificatie van alle data die op de factuur staan. Vervolgens wordt deze automatisch geëxporteerd naar de klantomgeving binnen het Esize platform, waar deze vervolgens klaar staat voor goedkeuring via workflow-functionaliteit in Esize. “Het resultaat is minder administratieve handelingen voor de klant en een aanzienlijk kortere doorlooptijd van het factuurverwerkingsproces. Zo helpt Esize organisaties om de kwaliteit van het Accounts Payable proces te verbeteren en kosten te verlagen”, vertelt Paul van Rietschoten, Commercieel Directeur van Esize. “Het is een bewuste keuze om onze diensten te leveren vanuit een fysieke locatie in Nederland. Zo kunnen we onze klanten verzekeren van een snelle doorlooptijd en efficiënte communicatie.”

100% digitale facturen
“Transparantie en kostenbesparing zijn belangrijke drijfveren voor onze klanten. Dit stelt hoge verwachtingen als het gaat om inzicht en controle over interne processen. Wij zien de nieuwe propositie als een logische aanvulling op ons portfolio”, zegt Paul van Rietschoten. “De dienstverlening is speciaal ontworpen voor organisaties die op zoek zijn naar een efficiënte en kosteneffectieve Accounts Payable-functie. Esize kan deze processen uit handen nemen, zodat interne afdelingen en medewerkers zich op hun dagelijkse en belangrijke kernactiviteiten kunnen richten. Wij zien in de markt dat steeds meer organisaties de noodzaak zien om over te stappen op elektronisch factureren. Hierbij staat het vervangen van papieren factuurstromen door elektronische processen centraal. Online businessplatforms gaan een steeds belangrijkere rol spelen, waardoor het proces van bestelling tot betaling volledig geautomatiseerd kan plaatsvinden. Op deze manier willen wij onze klanten een stap verder te brengen in het realiseren van meer efficiëntie, betere processen en een hogere kostenreductie.”

Einde persbericht

Over Esize
Besparen begint met slim uitgeven. Als marktleider in Cloud Spend Management-oplossingen helpen wij organisaties om meer inzicht en controle over hun bedrijfsuitgaven te krijgen. Dit doen wij door alle stappen van het inkoop- en factuurafhandelingsproces (Source to Pay) efficiënter en transparanter te maken. Van sourcingtrajecten, contractbeheer en inkooptransacties tot samenwerking met leveranciers en automatische afhandeling van facturen. Door inkoopexpertise en financiële kennis te bundelen hebben wij een passend antwoord bij vraagstukken rond spend management. Dit laten wij sinds 1999 zien bij multinationals en nationale organisaties in uiteenlopende sectoren. In internationale onderzoeken, door onder andere Capgemini en Forrester, komt Esize steevast als één van de koplopers naar voren. Met onze software bieden wij een online platform waarop vele inkooporganisaties en leveranciers efficiënt met elkaar communiceren.